Fredagkväll på IKEA.

Jag valde klokt nog att krypa ned under täcket igår och läsa lite med värmeljuset som läslampa. Rätt mysigt på ett sätt att vara utan ström. Men imorse fick vi tillbaka den efter att Mattias för en gångs skull var morgonpigg, steg upp redan vid åtta-tiden och fixade allt :) Dock fick vi/han en tråkig överaskning sedan när vi märkte att hårddisken på hans stationära dator (som vi med hjälp av kan se svensk-tv och allt annat kul, så som serier och sånt) hade kraschat totalt när säkringen flög. Kan inte låta bli att ta på mig skulden, varför skulle jag dammsuga för? CRAP hur som helst.

Så ikväll fick det bli en sväng förbi "Media markt" och köpa nytt innan kvällens stora höjdpunkt - Luciatåg på IKEA i sällskap med Sophia och Cissi.

I väntan på både luciatåg och Cissi som kört vilse, slog vi oss ned i en av sofforna och drack lite glögg. :)

Och julmust :)

"Ta en bild på mig också" :P

När varken luciatåget eller Cissi dök upp började vi leta efter dem istället... Först hittade vi luciatåget som hade radat upp sig i restaurangen :)

De var så fina så, både stora och små. När vi kom dit var det en man som intervjuade några i tåget - på schweizertyska. Därför blev vi väldigt förvånade när de sedan satte igång och sjunga: "Gläääns över sjööö och strand.." Vi sjöng såklart med och det var så fint. Äntligen julstämning :)

När jag trodde att hoppet var ute så fann jag till slut också en stor korg med gratis-lussebullar. Perfekt avslutning på det hela :)

Nu är det snart dags att gå och lägga sig, har en spännande och händelserik helg framför mig! Lämnar Mattias hemma och hakar istället på Sohpia för att ägna dagen, kvällen och natten tillsammans med svenska tjejer i Zürich. Först blir det ännu ett luciatåg på IKEA där borta, den här gången eftersom Lisa är med och lussar :) Efter det blir det shopping i city och senare på kvällen UTGÅNG. Kul ska det bli!!

Hoppas alla får en trevlig helg nu! Sedan har vi bara en vecka kvar :D

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sophia

Lets go! :D Färdigpackad och klar= hela garderoben, alla skor och självklart plattången.. ;) Är man tjej så är man! Bis später, kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback