Eftermiddags-surr.

En eloge är vad jag ska ha för att jag hittade tillbaka från min promenad här nu på eftermiddagen. Valde helt enkelt att inte gå så långt, samt undvek att svänga alltför mycket till höger och vänster. För att göra promenaden lite mer effektiv la jag dock in ett x-antal utfallsteg på vägen. Satte jag även på lite pepp-musik när jag kom in och körde ett styrkepass i vardagsrummet. Nu känner jag mig lite piggare!

Ikväll tycker Linda att vi ska ut och leva rövare här i huvudstaden. Jag vet inte riktigt? Min pepp ligger just nu på en 2:a, kanske svag 3:a på en skala från 1-10. Sen känns det kanske inte särskilt smart heller med tanke på den här förkylningen eller vad det är jag har på G. Men vi får se vad yrvädret lyckas övertala mig till när hon kommer hem!

Känner inte att jag varit så duktig som jag hoppats på i jobbsökandet idag. Har i princip bara uppdaterat och finslipat CV:t, samt börjat kolla runt efter lite annonser. Vill att någon fler går igenom och läser mitt CV innan jag börjar registrera det på bemanningsföretag osv. Antar att det alltid är en början dock och vill gärna tro på Lindas ord då hon säger att jobbiten kommer lösa sig!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan se till att det står något smarrigt på bordet när tjejen kommer hem. Matlagningen får bli min största syssla i det här hushållet fram till fredag. Målet är att tömma kylskåp och skafferi och min uppgift är att kombinera innehållet i de båda till så bra måltider som möjligt :) Risotto på quorn-färs får det bli idag.



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback