Bara en och en halv vecka kvar

Hade världens segaste lediga dag igår. Jag bara sov och sov och sov. Känns som jag hade kunnat sova ett helt dygn! Hade sovmorgon. Tog en promenad. Åt frukost. Somnade 3 timmar på soffan. For ut och sprang. Åt middag. Såg film. Somnade, typ. Slappt! Kanske kroppen behövde det? Var då inga problem att somna igår kväll. Tyngre var det att ta sig upp när väckaren ringde 04:15 imorse :S Kommer inte sakna de tidiga morgnarna!


Insåg dock idag att igår faktiskt var min allra sista lediga dag här i Oslo! Kunde faktiskt gjort något bättre av den dagen än att sova, till exempel turista lite! Finns trots allt otroligt mycket man inte tagit sig tid & tillfälle att se i den här stan..

Försökte ta igen det lite ikväll genom att lunka Oslo runt. Tanken var intervaller när jag gav mig ut med löparskorna, men jag kände snabbt att benen var något för tunga & trötta för det efter den långa arbetsdagen. Så det blev jogging och ett försök att springa vilse i Oslo. Jag och Linda påpekar ofta det, hur sjukt lätt det är att hitta här. Omöjligt att gå vilse! (Ja, kanske inte på Grönland då, men det är mer Irak än Oslo. Ursäkta mig men, it´s true)

Så ikväll när jag kände "här borde jag ta vänster" tog jag istället höger. Bara för att komma bort från alla bekanta gator. Snurrade bort mig rejält vid ett ställe som hette "Nydalen", men någon halvtimme senare var jag plötsligt hemmavid igen. Var skönt att bara jogga runt och se lite nya gator & hus en solig sommarkväll som denna. :) Kondisen kommer krypandes tillbaka också, det gillas!

Nu sitter jag och jobbar på nödvändiga saker såsom lägenhetssökande. Håller också på att styra upp en klassåterträff med min underbara friskvårdsklass från gymnasiet i augusti, så smider planer och jobbar på den också! :) Snart kallar dock sängen.. Underbara sängen. Sovmorgon och stängning på jobbet imorgon! Ba njut.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback