b SOM I BESLUTSÅNGEST.

Ikväll gör jag inte så mycket annat än tänker. Fram och tillbaka, hit och dit. Trodde jag skulle klara mig undan beslutsångesten den här gången, men tydligen inte.


Har sagt upp mig från båda mina jobb, den 1:a augusti går flyttlasset hem till Umeå som det är tänkt! Wiie :D Eller? Samtidigt fick jag ett jobberbjudande idag, som lockar. Såklart. Bara för att ställa till det för mig! Och bara för att röra till det ännu mer så börjar allt gå så himla bra nu, det är kul på jobbet. Jag trivs i Oslo! Oslo is fun! Samtidigt vill jag hem. Det har ju jag velat ända sedan jag åkte hem och hälsade på senast i början på juni! Ellerhur?!

Är väl ändå inte konstigt att man grubblar lite. Man lever bara ett liv och varje beslut man tar kan påverka detta liv så sjukt mycket.
Alt1: Flytta hem, skaffa (permanent) bostad. Börja plugga, spela fotboll. Vara nära vänner & familj. Livskvalité!
Eller alt2: Stanna kvar. Tjäna & spara pengar, skaffa bra erfarenheter, nya vänner. Bli kär, bli kvar? Leva livet.
Det är inte lätt när det är svårt! Men antar att man ska vara glad över att behöva välja mellan bra & bra.

Nä, jag måste ta en promenad. Rensa skallen..och sedan prata med mamma och pappa.
Återkommer!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

Beslut är aldrig lätta att fatta men jag brukar försöka tänka att man alltid väljer rätt till slut. Det är skönt att tänka så om inte annat :)



Och som du skrev: det är ju underbart att få välja mellan bra och bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback