B som i beslutsamhet.

Antagen till förstahandsvalet på skolan. Klart jag flyttar hem! Så är det bara. Rätt beslut, bra beslut. Jag längtar till allt! Bara ett problem att lösa nu och det är bostad. Inte det lättaste i Umeå, och nu vill jag gärna hitta något där jag kan slå mig till ro ett par år eller fler. Småless på att flytta! Får hålla tummarna att jag har tur, allt löser sig ju. Väl? :)


Jättefint väder i Oslo idag. Tog sovmorgon till kvart på ti, sedan har jag varit megaduktig och löpt arsenal-intervallerna i solen och värmen. Duschat och käkat en nyttig lunch precis, fräscht! Ska bara göra mig i ordning nu och strosa ner mot stan och jobbet. Jobbar stängning ikväll, sedan ska jag möta upp Marius på byn för en öl eller två. Marius är en kille vi träffade på Storsjö-yran (två år på raken?) för en herrans massa år sedan. Han är norsk, men bosatt i Åre, men är nu på besök i Oslo ett par dagar. Ska bli kul att träffa honom!

Haha, har förresten haft mycket användning av min tyska på jobbet senaste dagarna. Vi ligger ju i anslutning till Oslo S, klart det är en del turister i farten så här på sommaren. Oftast hör jag på engelskan att det är tyskar, eller också schweizare. Jättemycket människor från Schweiz i farten! Brukar bara fråga vart de kommer ifrån, sedan säga att vi gott kan prata tyska/schweizertyska. Då blir de helt lyriska, "ooh, dass ist sehr toll!!".

Listade igår ut att ett par tjejer var från Schweiz bara genom att se på dem. Hur? Klädstilen och inte minst MAGVÄSKAN! Såklart! Haha. Jag frågade: Är ni från Schweiz? De bara tittade på mig och sa: Jaa, det är vi. Hur vet du det?! Jo, jag har bott i Schweiz ett år, sa jag och vet att alla schweizare har sådana där väskor.. :P Tjejerna bara skrattade, sa att de egentligen hatade de fula väskorna och att de använde dem för allra första gången...Säääkert, haha!
Förra året i Paris, då jag "gjorde en Schweizare" och gjorde om min handväska till magväska. Skitpraktiskt!
Nä, nu må jag löpa!

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

Hahahha, magväskan avslöjar dem DIREKT!

Postat av: Jue

HAHAHA magväskan! :D Så jäkla kul och sant! Kommer bli grymt i Umeå. :*

Postat av: Sophia

STORT grattis vännen! Ibland blir de svåraste besluten de lättaste, när en pusselbit faller på plats :) Blir kanon detta!



Och vad då just börjat använda dem??! Alltså dessa tjejer här nere.. Skaffa er en stil och våga stå för den i alla fall ;) Kram kram

Postat av: Ingela

Vad blev det för utbildning?

Postat av: Joffa

haha, eller hur. :) sjukt att man kan ta en snabb titt bara från topp till tå och säga: Schweizare!

Taack Sophia, jag tror också det! :D Vill bara hitta en fin lägenhet.

Blir idrottsvetenskapliga ingela! Målet är hälsopedagog/friskvårdskonsulent. Inte det mest klockrena utbildningen, men enda alternativet i Umeå om jag inte vill läsa på distans. Hur går det för dig med studierna? Du läser väl liknande i sthlm?

Postat av: cornelia

HAHAHAHAH sa ballt att du sag att dom var fran schweiz!!!! =D

lycka till med skolan och du: du passar GRYMT bra i blondt! (kom ihag vem som alltid sagt det ;))



kram cornelia

Postat av: A

Åh, vad har du tagit dig in på för utb? Grattis, grymt att ha dig hemma i Umeå igen.

Postat av: Ingela

Åh men va skoj! Är utbildningen 3 år? Jag gick ett år på lillaveds idrottsfolkhögskola o utbildade mig till hälsocoach, personlig tränare och gruppträningsinstruktöt men vet fortfarande inte vad jag vill göra :p men det var en skit kul utb och bra erfarenheter :)

Hoppas din utb blir lika grym ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback