Fredagkväll.

Tacos till middag, en varm dusch och en härlig fotmassage. Bra avrunding på en minst sagt hektisk arbetsdag.
Tror inte att min anställning på BIT blir särskilt långvarig. Eller jag vet inte? Kan inte bestämma mig för om jag gillar det eller ej. Det är rätt kul, ibland. Det är trivsamt att komma till jobbet klockan 7:00 på morgonen och mötas av en glad tjej med skönaste göteborgsdialekten som säger: "Tjenare bruden, hur är läget? Sovit bra?"

Samtidigt är det sjukt energikrävande och slitsamt. Det är inte OK att äta frukost kl. 06:00 och få nästa matbit i sig kl. 13:30. Fullständig rusch timmarna där emellan. I och för sig bra för Josefine "småätarn" Ekman som är van att stoppa i sig saker kanske lite väl ofta.

Nä, jag vill hitta ett nytt jobb. Vill inte "kasta skit" på varken Sibylla eller BIT, men de två ställena har något gemensamt - och det jag syftar på då är egentligen det enda som jag tyckte var riktigt dåligt med att jobba på Sibylla. - Man jobbar häcken av sig och får alldeles för lite för det. Punkt slut. Vet också att man ska passa för att skriva negativa saker om sin arbetsplats så här på bloggen... Vips så kan någon halka in och läsa och så står man där helt utan jobb. Men det är min åsikt och nu var det sagt. :)

Dessutom känner jag att jag vill göra något helt annat! Är kanske kul så här i början att göra Caffe Lattes, Frappes och andra roliga kaffesorter, eftersom det är något jag ännu inte rikigt kan. Men att plocka ihop en sallad eller baguette, hur svårt är det liksom? Jag känner att jag behöver lite mer utmaning än så.

Klockan är nu snart 22:30 och det är hög tid för mig att slumra in! Imorgon är det lördag. Först ännu en arbetsdag och SEN..!

  • EM-kval mellan Norge-Danmark.
  • FEST.
Godnatt.


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback