Semester!

Då kan man säga att dagen D var här. Har gjort mitt sista arbetspass på Sibylla och ikväll lämnar jag lägenheten och Umeå. Har en del att stå i idag alltså (tvätt, packning, städning osv) men hoppas att jag avverkat det mesta som jag haft på ATT-GÖRA-LISTAN de senaste - minst sagt hektiska veckorna. Jag har t.o.m tappat bort listan nu. Bryr mig inte, jag lär nog märka om jag missat något!

Hur som helst! Tänkte i det här inlägget berätta lite om veckan som komma skall. Nämligen en veckas semester i Schweiz! :) Landet som blev som mitt andra hem. Så här ser planeringen ut för veckan:

Tisdag: Landar imorgon förmiddag i Zürich. Åker då raka vägen (med tåg) mot Solothurn och Derendingen, faktiskt till det hus vi bodde i förra året. Där tänkte jag checka in hos Elin ett tag :) Blir en ledig eftermiddag. Tänkte gå raka vägen till Coop och köpa en hörnlisalat och budget-mackan med tonfiskröra som jag saknat som fan. Annars blir det mest troligt bara snack och häng med Elin, kanske en joggingtur också! Mot kvällen sedan kommer Sophia för att äta lite gott och dela en flaska vin med oss.


Huset i Derendingen.

Elin och Michael. :)

Onsdag: Onsdag eftermiddag ska jag träffa en gammal lagkamrat, Alexandra, inne i Solohturn. Där har vi än så länge bara planerat att strosa på stan och äta lite gott. Umgås och prata om allt som hänt! :)


Fina, fina Solothurn :)

Torsdag: Torsdag morgon, kl.05:00 inleds firandet av fastnacht. Ett spektakel i Schweiz där man under en veckas tid firar (FESTAR) att vintern är väck och våren på väg in! Mer om det (+bilder) i ett senare inlägg!

Torsdag dag, fika med Johanna i Bern? ÅH STARBUCKS!

Torsdag kväll ska jag (mest troligt) få spela träningsmatch med mitt gamla FC Kirchberg! :D


Min avskedspresent från laget när jag flyttade hem :)


Fredag: Fredagkväll ska jag ut och äta med "spelar-fruarna" i Wiler. De ska ses och ladda upp inför grabbarnas cup-final senare på lördagen ;) Jättekul att de bjudit med mig, trots att jag inte riktigt är "en i gänget" längre..:P

Lördag: Lördag är det som sagt cup-final (innebandy). Matchen spelas i Bern mellan GC-Wiler. Längtar verkligen till lördagen! Kommer nämligen att träffa nästan alla svenska vänner då. Vi ska samlas och gå ut och äta i Bern innan matchen, och efter så blir det nog utgång och fest på Wankdorf (som är största nattklubben i Bern) Kul kul KUL :)

Söndag: Fastnacht-firandet fortsätter... :)

Måndag: Sista dagen..

ja, det är ungefär vad jag hittills planerat!

Nu är det dags att ta tag i dagen och framförallt packningen så jag då tar mig iväg.

Hejdåå!




Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: malin

Så härligt att sticka iväg! Avundsjuk blir jag. Och i Schweiz lär det väl vara fullblommande vår nu? :)



Med mig går det helt okej. De ringde från Sibylla förra veckan och undrade om jag fortfarande var intresserad (av typ varannan helg) men jag jobbar himmelens mycket på scandic just för tillfället, så jag tackade nej. När det dör ut på Scandic ska jag anmäla mig som vikarie och sen får vi väl se. Börjar fundera på om det inte är dags för plugg snart? :)

Postat av: Sophia

Kommer bli grymt, längtar tills du kommer ner= 1 dag kvar ! :D Pratar lite med Johanna o vi siktar på att umgås på torsdag, passar även henne. Om vi inte hörs mer idag så hörs vi i morgon, i SCHWEIZ :D Slutar 13.00 så ringer dig då. Ska bli så skoj att ha dig här igen, kram kram

Postat av: Johanna

Torsdag blir kanon!

Postat av: Cissi

Hej Josefin!

Va kul att du äntligen kommer tillbaka, finns ju som sagt sovplats här ocksa om det skulle behövas!

Hoppas resan gar bra! kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback