Veckan som gått.

Ja nu var det länge sedan jag skrev! Tror jag hoppar över förra helgen och går direkt på Milano-resan. Eller, två punkter om förra helgen:

  • Provjobbade på hotellet i Zuchwil på lördagen. Gick sådär! Jag tycker personligen att jag gjorde så bra ifrån mig som jag bara kunde. Det var tyvärr så stressigt hela dagen att de två tjejer jag arbetade med hade aldrig tid att visa/ lära mig något, vilket resulterade i att jag många gånger kände mig mest i vägen. Dessutom kändes det som jag fått i mig ca 400 cigaretter när dagen var över, ingen höjdare :S Så, just nu känner jag mig inte så peppad på en fortsatt anställning. Vi får se. Kanske ska säga att jag jobbar må-fre på mitt gamla jobb nu, så känns kanske inte så nödvändigt heller :)
  • Lördagkväll och söndagkväll blev det innebandytittande i Sumiswald, kvartsfinal nummer 2 & 3 mellan Wiler & Grünenmatt. Blev en vinst och en förlust, står nu 2:1 i matcher (fördel Wiler) inför helgens omgångar :) Mellan matcherna så sov jag mestadels. Helt slut var jag!

Så, MILANO! Har ju varit där en gång tidigare i år, men kan så här i efterhand knappt jämföra den resan med den här. Då var det Milan-Bologna. Helt enkelt. Nu var det Milan-Manchester United. Ett fullsatt San Siro och dessutom – ett Milan med världens bästa och snyggaste David Beckham på planen! ;) (Fick dock aldrig någon kram...)

 

Resan dit gick bra, för er som inte vet så tar det cirka 3½ timme att köra härifrån. M var chaufför och jag höll honom vaken genom att mata med semlor :P Hittade enkelt till hotellet tack vara GPS:en, hotellet som f.ö var riktigt fint! Slappade någon timme på rummet och tog sedan taxi till arenan, där vi hann äta (en SJUKT god) pizza på en närliggande restaurang innan det var dags att börja köa.

 

Trots tusentals människor flöt det på bra i kön och in kom vi och fram till våra platser, lagom i tid för att hinna se lagen tåga in på planen. Jag märkte fort att jag som united-fan befann mig på helt fel läktare. Vågade inte applådera alltför högt där jag satt! :P Cirka 83000 på läktaren, otrolig stämning. Jag vet inte vad jag ska säga. Rooney var grym och ledde United till seger. Jag = Glad! M= Inte lika glad. (Nästan förvånad att vi kunde tillbringa natten på samma hotellrum sedan :P)

 

En anledning till att vi stannade över natten var för att vi ville se oss om lite i Milano också – inte bara området runt San Siro. Som ni sett på bilderna i inlägget nedan så hade vi dock otur med vädret, vilket såklart förstörde vår sightseeing litegrann. Men vi hann i alla fall kika in centrum med alla lyxiga affärer, slottet och stora domkyrkan etc. Förstår verkligen nu varför Milano är Victoria Beckhams favoritstad – ALLT kändes lyx. Fint var det minsann – trots gråvädret, och minitrippen till Italien blev kort sagt det bästa alla hjärtans dag-firande jag hittills har upplevt :)

 

Nu måste jag åka iväg på träning, sedan är det äntligen helg!

 

 

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

83.000 på läktaren, måste ha varit GRYMT! Jag har "försökt" att se två sådana stora maffiga fotbollsmatcher, båda i Sydamerika. Första gången, I buenos aires, hade det ballat ur matchen innan, någon hade slängt en toalett (!) i huvudet på en femåring och därför var motståndarlagets fans förbjudna att gå på den matchen vi köpt biljetter till. Sådär kul. Veckan efter, i Rio, gjorde vi ett nytt försök, men då var serien redan avgjord och matchen vi såg spelade därför ingen roll, vilket ledde till mindre folk på läktaren. Kul ändå, men lite synd. Kan tänka mig att det är mäktigt när det verkligen är fullsatt på en så stor arena.



Ha en go helg, så hörs vi. kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback