Kaffe med mjölk.

För ett par dagar sedan när Elin i vanlig ordning var här för att dricka lite kaffe så fick jag plötsligt för mig att jag skulle ta mjölk i mitt kaffe jag med. Tror det var för den gulliga mjölkflaskan jag hade köpt, mjölken såg helt enkelt väldigt inbjudande ut. Jag som hatar när kaffet börjar bli kallt har i alla dessa år vägrat ta mjölk i, just eftersom jag tänkt att det blir kallt mycket fortare då. MEN SÅ HIMLA MYCKET GODARE DET VAR! Nu dricker jag kaffe som om det vore vatten. Mums!

Helg nu - har en otroligt fin och solig lördag utanför fönstret! Ännu en gång hade vi gärna åkt skidor idag, vilket tidigare i veckan också var tanken, men M är sjuk och min hosta har idag plussats på med halsont, så blev inget av den här gången heller. Istället har Mattias tatueringstid kl. 11 i Solothurn. Jag tror jag ska ta mig en härlig promenad dit och gå lite på stan medan han tatuerar sig :) Därefter blir det tyvärr matteplugg, måste tvunget räkna ikapp idag. Lite andra roliga saker finns också på "att-göra-listan", såsom tvätt och städ.

Sen ska vi däremot hitta på lite kul! Eventuellt ska vi åka och bowla + äta pizza med Elin, Züri, Christoph och Evelyne innan vi alla sedan ska åka och se kvartsfinal 6 av 7 mellan Tigers-Köniz. Tigers som leder med 3:2 i matcher kan idag avgöra på hemmaplan, och det skulle då också innebära att Wiler får möta just Tigers i semin. Jag håller alla mina tummar för Köniz idag jag!

Sedan håller jag tummarna för att mitt halsont går över under dagen istället för att bli sämre, för imorgon har jag fotbollsturnering i Kirchberg :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Josse

Krya på dig, och lycka till imorrn :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback