Halvdan träningsmatch.

Det enda som blev som väntat igår på matchen var att det blev mycket spring. Har nog aldrig tagit ut mig, eller åtminstone känt mig så knäckt efter en match. Annars var Derendingen överraskande bra och vi åkte på stryk med 5-4. Vi spelade dock riktigt uselt, och jag själv hade en jätte till "kvinna" att tampas med på innermittfältet. Hon var teknisk och snabb (hade tydligen spelat några säsonger med vår tränare i högstaligan) och dessutom, som sagt, hyfsat bra längd - runt 185 centimeter skulle jag tro. Ja, från brösten och neråt såg hon ut som en man.
Aja.

Ni som känner mig vet att jag kan ha rätt hett temperament ibland. Så när hon halvt hade kapat mig för tionde gången på en halvtimme med sina allt för långa ben rann det över för mig och jag gjorde en grej i mittcirkeln som jag förmodligen skulle fått rött för. Tack och lov var domaren 80 år gammal och stod med ryggen till, så en tillsägelse var allt jag fick. I övrigt så är jag nöjd med min insats. Var faktiskt många av oss som gjorde en bra match, men som lag har vi mycket att jobba på till nästa match..

Nästa match ja, som också innebär seriepremiär, spelas tydligen på söndag kl 12:30. Detta fick jag veta igår, efter att jag stått och planerat FEST PÅ LÖRDAG tillsammans med några utav mina lagkamrater. Inte konstigt att de verkade så tveksamma till min idé :P Faktum är ju att det lär bli stort firande på lördagkväll ifall Mattias och Wiler vinner sin match mot Rychenberg och därmed blir klara som Schweiziska mästare! Detta återstår såklart att se, även om de allra flesta tror på GULD på lördag :)

Skönt med fredag och helg imorgon igen. Borde vara kortvecka varje vecka :)
Nu blir det snart godnatt känner jag, ska unna mig en sovmorgon imorgon så länge som det bara går, kanske göra som Mattias och stiga upp 10 minuter innan vi ska åka :P

Sov gott!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback