Min fina helg och födelsedag :)

Helgen spenderades som sagt i Zürich tillsammans med mina fina svenska vänner. Jag, Cissi och Linda kom till Lisa vid 18:30-tiden i fredags. Bjöds då på en underbart god pastasallad med soltorkade tomater, pinjenötter, jordgubbar och melon, bacon och luftorkad skinka osv. Suveränt god! Ägnade sedan kvällen åt att umgås och bara ha det trevligt.


Även Patriks flickvän, Patricia, kom och och umgicks med oss senare på kvällen. Fullkomligt tryckte i mig kex & ost, chips, chokladpudding och vin ;P Gott!

Trots en relativt sen kväll var vi uppe med tuppen på lördagsmorgonen för att i god tid ta oss ner till stan. SHOPPING var det som stod på schemat.

En stor anledning till att den här helgen blev så himla lyckad var nog det fina vädret. Strålande sol och cirka 20 grader varmt hela helgen - så härligt! Första bilden ovan är tagen nere vid Zürichsjön, där vi hoppade av spårvagnen för att sedan vandra upp längs shoppinggatorna :) Fick höra att George Clooney nyligen köpt ett hus där vid sjön, det ni! Efter lite strosande avnjöt vi sedan en vegetarisk buffé ute i solen. Den var otroligt god, men kostade dock även därefter.


Här hade vi gjort halva stan och var på väg över till "gamla stan". Precis när alla började..ja, inte klaga, men påpeka att det var väldigt varmt ute, och när särskilt jag påpekade att jag kände mig väldigt törstig, så dök det upp tre geishor som delade ut flaskor med iste. Lyckan? :)


Efter shoppingen var det sedan dags för innebandy. Schweiz mot Sverige. En plan med stora läktare uppsatt mitt i stora tågstationen i Zürich. Sverige vann, 9-3 om jag inte minns fel :) För att sedan gå händelserna lite i förväg så kan jag säga att Sverige till sist slutade på en 2:a plats i turneringen efter vinst även mot Tjeckien, men förlust mot Finland som då fick stå som segrare och höja pokalen. Mattias spelade samtliga matcher och gjorde det bra! Jag är stolt som vanligt :)



Lördagskvällen avslutades ungefär likadant som fredagskvällen: Vin, snacks och tjejsnack :) Kort sagt en supertrevlig helg, och det känns nu trist att inse att vi kommer splittras och inte ses på LÄNGE många av oss :/ En efter en börjar vi lämna detta land, en del bara över sommaren, en del permanent. Hur som helst känns det som jag fått vänner för livet här i Schweiz. Vill bara att ni ska veta hur fantastiskt glad jag är över att ha träffat er, och hur mycket det har betytt att ha er här :)

Nu är jag trött! Imorgon har väderprognosen utlovat en molnfri himmel och cirka 22 grader varmt. Jag ska därför till jobbet tidigt så jag kan ta mig tidigt därifrån ;) Tänkte fixa årets första ordentliga solbränna! Så godnatt nu. Tack förresten för alla gratulationer igår, skriver mer om födelsedagen imorgon!



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback