GLAD PÅSK

Himlar vad skönt med fyra dagar ledigt. Ingen stress, inga måsten - bara lugnt och skönt.

I fredags var vi som sagt bjudna till Linda och Daniel i Schliern för lite svenskt påskfirande. Linda hade lagat supergod mat, allt från gubbröra till Janssons och laxpudding. Sedan har vi ju svensk-shoppen på IKEA också att tacka för mycket av det goda ;)













Igår var Mattias och Wiler borta i Winterthur och spelade Finalspiel nummer 2 (blev vinst 4-11) :) Jag valde att stanna hemma och ha en dag för mig själv. Inledde den lediga dagen med att sova till 12:30 - det var sjukt länge sedan jag sov så länge, men tror jag hade några timmar att ta igen. Städade lägenheten lite, såg fotboll på TV, var ute och sprang, ja hade det allmänt skönt.

Även idag har varit en "ruhetag zu hause". Skönt och bra för plånboken att bara hålla sig hemma, men känner samtidigt att jag lätt blir rastlös. Eller, vad är man annars när man säger "ja, jag tror jag far ut och joggar igen, har inte så mycket annat för mig".

Så imorgon ska jag ut och röra på mig lite, närmare bestämt till Zürich. :) Mattias &co spelar finalmatch nummer 3 på eftermiddagen i Winterthur (som ligger bortanför Zürich) så jag och Sophia tänkte åka in lite tidigare och träffa Cornelia och Johanna. Blir en lunch eller så, superkul ska det bli! :)

Hoppas alla haft en bra påskhelg så här långt! :)


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback