1:a april.

Ja, uppenbarligen.

Vaknade för ett tag sedan av min väckare som jag ställt på 08:25 - trodde jag. Får världens chock när jag tittar på mobilen och ser att den är 11.25. Alltså en timme efter att vi skulle börjat jobba. Jag som HATAR att försova mig får ren panik, flyger upp ur sängen och skriker till Mattias som också vaknat till lite av väckaren:

J: "KLOCKAN ÄR 11.25!!!"
M: "11:25"?
J: "MEN JAA! Åh, jag hade ju ställt den på 08:25, fattar ingenting! ÅÅååååååååh!!! Shit, måste vi inte ringa och säga att vi blir sena? "
M: Äh, vi åker bara dit.. Skönt att få sova lite extra.
J: Ja, men om vi skyndar oss kan vi ju jobba 12-18, då får vi iaf 6h. (säger jag som vill få så många timmar som bara möjligt just nu + att jag har dåligt samvete eftersom jag känner att alltsammans är mitt fel)
M: Ja, det är ju alltid något...

Jag springer till toan och fortsätter ha panik. Ja, halvgrinar nästan. Blir dessutom irriterad när jag kommer ut ifrån toan igen och märker att M fortfarande ligger och drar sig. Går för att dra på mig första bästa kläder, tänker "äh, blir inge smink idag. Ingen mat heller, får ta med en frukt bara..." Mattias som hör hur upprörd jag är ropar in mig till sovrummet. Jag går dit. Där ligger han och flinar... "April, april, din dumma sill...haha, jag har ställt om alla klockor. Klockan är halv 9 gumman"

Jag som blir lite förbannad kan ändå inte låta bli att skratta. :) PUH. Nu har jag till o med tid att åka till gymmet en sväng! :) Sedan blir det jobb 10:30-17:30, träning (första på naturgräs!) och sedan bakning inför vårt lilla svenska påskfirande i Schliern imorgon :D

Ha en bra skärtorsdag, LÅT ER INTE LURAS!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback