En veckas godisförbud från och med nu

Ja, vi kände att det behövdes lite drastiska åtgärder för att sätta stopp för det sockerberoende vi dragit på oss de senaste veckorna, det är illa nog som det är redan. Som i söndags till exempel. Åt en chokladkaka på dagen, pizza på kvällen. Ändå stod vi och handlade upp alla våra mynt i en godisautomat kl. 1 på natten sedan. Helt sjukt. Så fort beachsäsongen är över så släpper man på alla spärrar och börjar äta en massa skit (gott). När man sedan känner att den är på väg igen (dvs strax efter nyår) så blir man plötsligt stenhård med vad man stoppar i sig igen. Jag personligen brukar sällan äta onyttigt, men det är enklast när man bor själv. Köper man inte hem något onyttigt – finns det inget onyttigt att äta. Också konstigt att det är en helt annan sak att äta godis själv, eller tillsammans med någon. Äter han/hon – kan jag också äta. Så tänker jag. Den där chokladkakan gör ingen skillnad på henne, varför skulle den då göra det på mig? Är jag istället själv finns det inte en chans att jag äter. Tror faktiskt det är bäst om man inte tänker så mycket överhuvudtaget...

Lagom är alltid bäst, får tänka så. Tur är ju i alla fall att vi båda tränar varje dag!

 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback