Skoterburgarnas sägenomspunna status?


Ja, det var minsann med spänning som jag slog upp sida 8 i dagens VF för att läsa reportaget om helgens Skoterburgar-arrangemang i SSS. Tråkigt nog syntes ingen bild på kvinnorna i byn, gissar att mamma måste blivit lite besviken som varken fick vara med på bild eller nämnas i någon text. Istället fanns det en bild på min far, min morbror och min bror uppradade bakom den stora grillen. Så här löd det inledande stycket (läs och le):


"Storsandsjöns grillmästare Mats Ekman tog ett fast grepp om grillspaden modell mindre snöskyffel. Det glödde och fräste i kolet under grillgallret när han med van hand vände på skoterburgarna. För de utsocknes såg skoterburgarna ut som vanliga hamburgare. Så var kanske också fallet, för det är en är en hemlig och unik kryddning som har gett skoterburgarna dess sägenomspunna status."


HAHAHA. Va? Jag kunde inte annat än skratta. Tur att jag för närvarande ser ut att gå i min fars fotspår då i alla fall. :P Bra påhitt där också för att försöka sätta Storsandsjön på kartan! Kan inte tänka mig annat än att storyn kommer från Mats Ekman, grillmästaren själv, min far. Jajja, jag skäms väl inte.


Min chef sa idag att han ville skänka bort sina två hundar. Jag erbjöd mig självklart som frivillig att adoptera! Minns inte riktigt vad det var för ras på sötnosarna, men vad jag minns från personalfesten (då jag sist såg dem) så var de i knähöjd och hade typ...lugg. Plats har jag. Frågan är om jag har tid?


Skäms över att jag varit ett totalt värdelöst united-fan på senaste och missat både matchen förra tisdagen mot Inter och ligacupfinalen mot Tottenham igår. Som tur är så behöver man aldrig oroa sig när det gäller världens bästa lag och jag gläds givetvis över att de vann igår och fixade första! :D

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback