Hårgrubbel


De senaste två dagarna har jag ägnat minst en tanke i kvarten åt mitt hår. Jag är less. Vill förändra, göra något drastiskt. Vad har jag för alternativ?


1: Klippa kort. Tycker det är sjukt fint med korta frisyrer som är ordentligt klippta och stylade - så länge personen i fråga också passar i den. Jag tror helt ärligt inte att jag skulle passa i kort hår. Sedan vill jag nog ha långt ett tag till, åtminstone över sommaren. Kanske ännu längre än vad jag har nu?


2: Hårförlängning. Har förlängt håret ett flertal gånger förut, men aldrig gjort det så att säga "ordentligt" hos en frisör. Det är dyrt, men fint. Otroligt fint! Tänk ett långt tjockt hår i sommar med lite slingor på det. Snyggt som sagt! Dock jobbigt och varmt. Ett förlängt hår ska vad jag fått för mig inte tvättas allt för ofta. Fröken Ekman i hårförlängning på en fotbollsplan är ingen bra kombination!


3: Permanent. Helt klart hetaste alternativet, jag är väldigt sugen! Det som gör mig mest less på mitt hår just nu är att det bara är hellångt och hänger platt rakt ner. När jag ska ut eller vill göra mig fin brukar jag oftast locka håret, varför egentligen inte då fixa så man har lockigt hela tiden? Jo, finns såklart nackdelar här också. Gjort är gjort. Permanentat är permanentat, det hörs ju på namnet! Skulle vara drygt om det blev helt åt skogen fel. Det sliter som fan på håret. Skulle jag sedan få för mig att bleka lite ljusa slingor till sommaren (som jag oftast vill), så kommer det innebära döden för mitt långa hår. Hur ser det ut sedan när permanenten växer ut? Luggen är ju ett ständigt utväxande problem. Ska man permanenta den också? Jag vill ha de största lockarna. Hur stora är de? Tror bestämt att jag måste kika in och rådfråga min favoritfrisör efter jobbet imorgon. Så länge kanske någon här kan hjälpa mig. Please? :)


Idag är det 0-gradigt ute och snöflingorna faller titt som tätt. Hoppas alla kommit ihåg att ställa om klockan! Själv fick jag ringa mamma det första jag gjorde när jag vaknade i morse för att höra så att klockan var lika mycket där som här. Ska göra mig klar nu, match klockan 13 på Gammliavallen mot Åkullsjön. Inomhus hade de inte en chans mot oss, men idag blir det nog tuffare. Fasta situationer och långa personer som skarvnickar är vad jag tänker på först när jag hör Åkullsjön. Känns så orättvist och fel att de fick spela kvar i tvåan i år och inte vi. Det tycker jag vi ska visa dem idag! Önska oss lycka till :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback