Borta bra men hemma bäst?

Känns inte så just nu. Nu är jag hemma igen, tråkigt nog :/ Semester och lata dagar är över, nu väntar åter en tröttsam jobbarperiod på åtta dagar. Veckan som varit har uppfyllt alla de förhoppningar och förväntningar jag någonsin kunnat ha innan avresan för en dryg vecka sedan. Jag skulle faktiskt inte vilja ändra på något alls, möjligtvis bara skruva tillbaka tiden för att få uppleva allt igen. Det har kort sagt varit kanon. Jag fortsätter dock vara lite tråkig och hemlighetsfull om denna resa, men går allt som jag önskar och vill i detta nu, så blir det förhoppningsvis ett återbesök av den längre varianten  lite senare i år och då lär jag berätta mer :)


Landade i Umeå strax efter tolv idag. Tog en taxi hem till bondegatan. Sa hej till lägenheten och gick sedan ut i den minst sagt bitande kylan för att kolla in min nya cykel som mamma och pappa hade varit här och lämnat av medan jag varit borta. Den fungerade finfint och jag märkte fort hur mycket jag saknat en cykel när jag flög iväg över bron. Väl på stan så tittade först in hos Linda på Gant, sedan hos Amanda på Skocentrum och till sist hos fröken Rydelius på Rut m.fl.. Där gjorde jag för övrigt ett exceptionellt fynd! Linda hade köpt en igår, jag köpte en likadan idag. En svart skinnjacka, modell lite längre med ett skärp i midjan - perfekt till leggings och liknande. Ordinarie pris på jackan hade varit 1699, men nu sålde de ut den för (hör och häpna!) endast 199. Som fått! För att Linda inte skulle bli sur över att jag köpt en likadan jacka som henne så var jag tvungen att vänta på stan till hon slutat kl.16 och gå en liten runda till med henne då. En deal jag gick med på :) Blev dock en kort shoppingtur som slutade på hemköp och sedan i vår absolut första gemensamma cykeltur över bron tillbaka hemåt. :)


Nu blir det sängen. En tom och ensam säng är det som väntar. Är trött efter resan och ska dessutom upp och iväg till tandläkare Jani imorgon bitti. Klockan 08:45 har jag fått tid på kirurgen. Förhoppningsvis skär de bort den lilla bit tandkött som är orsaken bakom de infektioner jag fått. Har även fått tid för en röntgen som jag hoppas resulterar i att de låter bli mina andra tänder.


Vankas kanske utgång nästa helg, vilka är på? :)



Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: emma g

va roligt att du haft en härlig resa. Vi får styra träning tillsammans så jag får veta mera :D kram Emma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback