Alltså vad i helvete?

Jag har en helt ledig helg framför mig för första gången sedan gud-vet-när. Känner därför inte helt konstigt för att göra något kul. Men det verkar tyvärr inte ske! Jag och mina kompisar misstajmar något helt otroligt som jag skrev i förra inlägget. Jag sitter på egen hand och smider små planer "Ja, men hon sa ju att hon kunde då, om vi bara lyckas övertala henne också så kanske..." Typ. Men det vill sig bara inte. Pratade med Amanda lite tidigare idag och för fem minuter sedan så trodde jag verkligen att jag hade en plan och helgen räddad. Jag skulle bara hoppas på ett positivt svar från Josse till Amandas mobil, att Malin blivit så pass pigg från sin förkylning att även hon kunde vara med, - på vad vi hade tänkt oss; en lugn kväll tillsammans någonstans med bara något glas vin och en massa prat. Eftersom jag visste sedan tidigare att Linda skulle jobba till 16.30 tog jag nästan för givet att hon skulle kunna åtminstone kika förbi. När jag nu messade för att dubbelkolla att hon hade kvällen ledig, fick jag till svar "Jobbar :( egentligen dag. Men bytte :(" Vad i helvete? Det går bara inte (som jag vill).


Har några valmöjligheter:

1. Skoterpub i Tvärålund, lördagkväll.
+
Ett stort plus! Får festa med Josse, Emmax2, Elin, Sofia + en massa vindelbor som jag inte heller träffat sedan gud-vet-när! Kommer bli kul, med andra ord!
+ Riff raff ruff är där och spelar. Det brukar ju faktiskt bli röj där de är.
- Dyrt. Tjejerna skulle kanske äta middag där på "bygdegår´n"och hela köret, 220 kr. bara inträdet kostar 100 kr. Som på Rex. Värt det? Trots allt Tvärålund.
- Igen, trots allt Tvärålund. Hur tar jag mig dit, och sedan hem därifrån mitt i natta?

2. Scharinska, lördagkväll.
+
Hade aldrig varit ett alternativ om jag inte råkat stöta på roliga Hanna Rydfjäll på stan häromdagen. Hon och hennes kompisar skulle dit, lär visst ska bli något utöver det vanliga. "Kommer bli king, häng på oss? :)"
- Trots allt Scharinska. Jag har bott granne med det rosa huset. Gått förbi och kollat in människorna som går dit. Tveksamt att det skulle vara något för mig?

3. Inget särskilt.
Tredje och sista alternativet ser ut som följer: Jobbar till 14 imorgon. Åker och tränar eller dylikt. Äter middag och ser sedan vad kvällen har att erbjuda. Tar en efterlängtad sovmorgon på lördag, får sedan besök av mamma och mormor. Åker sedan med dem tillbaka till SSS, ser Man Utd-Fulham på TV och äter en vällagad middag, samt ser vad kvällen har att erbjuda där (vilket inte lär vara mycket mer än melodifestivalen på TV, kanske lite sällskapsspel om jag har tur). Åker in till stan igen med bussen på söndag eftermiddag, träning 19.00 på Nolia. Sedan är helgen...slut? Orkar inte ens gå in på plus&minus här!



Tur att jag inte är den som har svårt att bestämma mig i alla fall! Får nog helt enkelt bli som det blir. Ska bara bli helt fantastiskt skönt med två lediga dagar. Som det känns nu finns det till och med en risk att jag sover bort hela helgen! Ska  ge mig ut nu förbruka mina sista krafter genom att löpa de intervaller jag missade på gårdagens träning. En dryg vecka nu till match!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback