2:a advent

Om exakt två veckor så kommer jag att inte sitta här hemma i Derendingen och ha lite söndagsångest som jag har nu. Nej, då kommer jag att sitta i Zürich-trakten någonstans (exakt hos vem vet jag inte riktigt ännu) och invänta flyget som lyfter till Sverige morgonen efter. TVÅ VECKOR. Ju närmare vi kommer måndagen den 21:a december, desto mer längtar jag hem! Tiden går så ruskigt fort också, vilket känns både positivt och negativt i det här fallet. Dagarna fram till den 21:a december kommer bara susa förbi - vilket är bra. Men antagligen så kommer dagarna där hemma i Storsandsjön och Umeå susa förbi lika fort de också - vilket är mindre bra. Man borde kunna bestämma själv om man vill att tiden ska gå fort eller ej!

Helgen då.

I fredags var Mattias iväg på bortamatch så han slapp till och med undan jobb den dagen. Men jag slapp å andra sidan undan honom hela kvällen sedan och fick ha en liten "ta-hand-om-mig-själv-kväll" här hemma. Tona håret, duscha och måla tånaglarna. Se idol, Flickan som lekte med elden och äta godsaker. Mycket bra kväll!

Lördag var det tänkt att vi skulle åka och julhandla i Bern och sedan se bio i samma stad. I stället inleddes dagen med en sväng till Solothurn (ja, efter en lång sovmorgon först såklart) förbi tatueraren där Mattias ska bygga vidare på sina "kroppsutsmyckningar" på tisdag :) Sedan vidare till IKEA och lilla köpcentret i Lyssach där målet var att hitta en mössa. Någon mössa fann jag ej, däremot en mycket dyrare julklapp till mig själv - nämligen en ny kamera :) Känner att jag kanske hade kunnat hålla ut på det några veckor till då det blir mellandagsrea, men det var verkligen på tiden och jag är jättenöjd :) Vi åt middag på IKEA, för mig blev det köttbullar med potatismos (konstigt att det kändes som lyx) och en lussebulle till efterätt. Mumma! Därefter hem och heja fram våra fotbollslag till övertygande segrar.

Men hann inte slappna av allt för mycket i soffan, för i samma sekund som Milans match blåstes av så var det dags för oss att bege oss iväg igen, den här gången mot Bern där bio-planen fortfarande var aktuell. Newmoon på Gotthard-bio, har sällan känt mig så laddad inför en bio!! Halvsprang från parkeringshuset till bion, dels p.g.a taggen, dels p.g.a oron att bli utan biljetter. Men biljetter fick vi och filmen såg vi. Den var bra! Mycket bra. Inte bättre än förväntat men, det berodde nog på att jag kanske hade lite för höga förväntningar... Hur som helst, se den!

Jag var även taggad på att använda min nya kamera, så tog med mig den till bion. Mattias var inte lika taggad, som ni ser :P



Idag har det varit segaste söndagen någonsin. Hade hoppats på vitt när jag tittade ut genom fönstret imorse, men det var bara vått och grått. Kändes som Ryssland eller nåt och lägenheten kändes som något unket ställe som behövde lysas upp med både lampor och annan energi! Slött nånting. Men till slut, vid 15-tiden, tog jag mig i kragen och tvingade jag mig själv ut på min 8 km långa joggingrunda (som jag f.ö. försöker göra varannan dag numera) i förhoppning om att känna mig lite mer levande när jag kom tillbaka! Självdisciplin ;)

Ikväll har jag sett på innebandy i sällskap med Sophia och Cissi. (Gud vad jag märker nu hur jag tänker tyska hela tiden fast det är svenska meningar jag vill få fram!) Skriver "sett på innebandy", tänker "unihockey schauen". Tidigare om kamera-displayen. Allt jag kunde tänka var att den var kaputt. Trasig, heter det på svenska. Hur som helst. Mattias och Wiler, hemmamatch mot Grünenmatt. Såg länge ut att kunna bli en spännande historia, stod 3-2 inför sista, men när Wiler sedan gjorde 3 snabba mål i början av sista perioden så rann det iväg. 9-2 blev det till slut och Mattias fick dessutom göra det så viktiga 9-2 målet ;)

Nu blir det lite TV och pepparkakor, innan det åter är dags för sömn och sedan har vi ny vecka igen. Godnatt! 

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linda

Vad söta ni är, du och Mattias hand :)

Vad duktig du är som tvingar dig ut på löprunda (om man nu ska uppmuntra tvång) Nästa gång får du allt dra med mig också!



Ses snart!

Kram kram

Postat av: Linda

Vad fina ni är, du och Mattias hand :)

Du är duktig du som tvingar dig ut på löprunda (om man nu ska uppmuntra tvång) Nästa gång får du gärna tvinga med mig också!



Ses snart!

Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback