Bio i Bern

Så, äntligen en dag med lite sämre väder (otroligt att man kan känna så). Vaknade imorse av det högsta dunder till åska jag någonsin hört. En jättesmäll, sedan tyst. Vi trodde på allvar att det var en explosion eller något som ägt rum. Regn hela förmiddagen, men sedan var det plötsligt klarblå himmel och sol igen. Vi har dock inte solat något alls idag, har tvättat och haft en liten fixardag istället.

Ikväll har jag för första gången sett bio här i Schweiz. Jag, Mattias, Matthias och Ille åkte in till Bern och såg Public Enemies med Johnny Depp. Engelskt tal och med text på både franska och tyska. Försökte hänga med den tyska raden så gott jag kunde för att förhoppningsvis lyckas snappa upp några användbara fraser. :) Hade bara hört dåligt om filmen innan, men jag tyckte den var helt okej. Okej var dock inte biosalongen i sig. Dryga 30 plusgrader där inne, rena bastun - och det är ingen överdrift. Skinnfotöljer på det som man bara klistrades fast i. Som tur var hade de en paus på 10 minuter mitt i filmen så man fick gå ut och svalka sig lite.

Imorgon åker Mattias iväg igen för att spela cup. Närmare den här gången, men ändå för långt bort för att jag själv ska våga sätta mig i bilen och tro att jag ska hitta dit. För mig blir det istället sol och träning imorgon, söndag följer jag med laget igen för att titta när de spelar en cup-match någonstans. Har iaf fixat med alla papper och pass nu så om två veckor får jag nog vara med och spela! :) Längtar verkligen efter att få spela match! Känns inte så kul att spendera helgen ensam i detta land när man vet att Rebekka är hemma i Umeå och hälsar på :/  Missade även ännu en till födelsedag idag, grattis igen käre pappsen!

Här är en bild från utomhusbadet i Zuchwil där vi spenderat en hel del timmar på senaste. Fortfarande en trasig display på kameran, så fortfarande svårt att ta bra bilder. Men fint är det där!



Godnatt & trevlig helg!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback