Lite ändring.

Okej, jag har nu fått seriesystemet förklarat för mig och vi spelar i (div) Liga 1, men inte högsta - HÖGSTA ligan. Började ifrågasätta alltsammans eftersom de faktiskt inte är så bra och bara tränar två gånger i veckan. Tänkt att alla lag är indelade i tre grupper - A, B och C. Liga 1 i grupp a är alltså den absolut högsta ligan. Jag är nu inte helt säker men tror att vi spelar i Liga 1 grupp B. Whatever, jag bryr mig inte så mycket, det känns bra med Kirchberg (både spelare och tränare) och det är väl det viktigaste!

Igår åkte jag med laget för att titta på deras första seriematch. Den var borta mot ett lag som jag inte minns namnet på. Bilfärden tog en timme cirka, vilken var tillräckligt för att vi skulle hamna i den fransk-talande delen av Schweiz. Allt runt omkring matchen var väldigt annorlunda jämfört med hemma i Sverige, entrén in på plan osv. Största förskräckelsen var när vi kom till samlingen innan matchen. Halva laget stod och rökte! Efter matchen blev det också en cigg och en öl för de flesta i ett öltält/bar-aktigt ställe som fanns i anslutning till arenan. Kändes rätt konstigt. Matchen slutade med 2-1 förlust, vilket var ganska rättvist. Det var dock helt otroligt varmt så jag var nästan glad att jag bara var där för att titta!

Idag är det också varmt varmt varmt. Som det ser ut så ska det bli sol och ca 34 grader större delen av veckan. Jag är som utomlands ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback