Lördag

Känns konstigt att logga in på facebook och läsa folks statusar, typ "nyss vaknat, ut i solen nu!", eller "idag blir det sol och bad, ikväll fest!:D". Så har man nyss vaknat själv här och regnet bara öser ner. Mattias har precis åkt iväg till samling med laget. De har träningsweekend hela helgen, så han blir borta till elva ikväll. Om exakt en timme så börjar Alice dop där hemma som ska hållas utomhus hos Krille och Emelie i Storsandsjön. Jag vill nästan gråta när jag tänker på hur mycket jag skulle vilja vara där idag! Känns faktiskt för jävligt att jag inte är där...

Men nu är jag där jag är, och jag vill ju faktiskt vara här också :) Och att det regnar är nästan bara positivt. Positivt för alla växter här ute som har stått och ropat efter vatten länge nu. Positivt även för min hud som nog bör vänta några dagar till innan den utsätts för solljus igen. JÖSSES vad jag solbrände mig i veckan. Gick bra måndag, tisdag, onsdag. Lite lätt röd sådär bara då. Men torsdag! Vi åkte iväg till ett nytt utomhusbad, jag, Mattias och Sophia (som nyss flyttat hit från Umeå, även hon för att spela innebandy). Vi låg där och varvade solning med bad, från typ 12-17. Kändes helt okej när vi kom hem. Tre timmar senare kändes det som att ansiktet skulle börja brinna.  Enda ställena på kroppen som inte var knallröda var där bikinin hade suttit såklart, samt längs sidorna. Inte så snyggt! Mattias tyckte det var så kul att han la ut en bild på sin blogg, jättekul. När jag vaknade igår var ögonlocken helt svullna, stackars stackars känsliga hud. Jag måste ta hand om den bättre.

Hur som helst! Tänker inte sitta och gråta idag över att jag sitter ensam i en lägenhet i Schweiz och missar min brorsdotters dop. Har faktiskt massvis att sysselsätta mig med (om än inte så jätteroliga saker). I grannbyn är det tydligen ett jättekalas i helgen också, de har stängt av gator och satt upp öltält osv. Så tanken är väl att vi ska dit lite senare ikväll! Ska nog kila upp till Elin om ett tag och höra om hon inte vill träffas lite tidigare och dela en vinflaska med mig innan grabbarna kommer hem :)

Hoppas alla har det bra där hemma, är faktiskt glada för er skull att solen och värmen verkar har hittat dit igen!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sophia

Ja vad ska man säga, vi svenskar lär oss aldrig.. :) Fick många kommentarer i duschen på kvällen kan jag säga, dock hade jag ingen smärta... Hoppas du hade det skönare i natt! :) Vi får höras till veckan när Mattias åkt, är ju också som ledig på dagarna :) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback