Jubiläum

 Ja, fredagskvällen spenderades inne i Kirchberg när Wiler-Ersigens jubileumshelg drog igång. Jag börjar bli fruktansvärt less på min trasiga kamera-display, men här har vi några mindre misslyckade bilder :)

    


Kvällen började som jag skrev igår med en match mellan Wiler Ersigen och finska laget Classic. Hemmalaget spelade bäst och vann till sist med 8-4. Roligt var det att äntligen få se en match live!

Därefter bar det av till en liten pub/klubb - första "utgången" för mig här i Schweiz ;P Men, liten by = litet uteställe och lite folk. Det var ändå mysigt. En DJ som bjöd på allt från relativt ny och bra musik, till covers och schweiziska/tyska inhemska låtar som var mindre bra. En låt fick hela lokalen att svänga och sjunga med.  Jag förstod ingenting av texten men fick höra att den handlade om tyska ungdomar som åker till Mallorca, super och har sex. Fick också höra att det var en typisk "everybody knows it, but everybody hates it-låt". Sådana har vi ju några stycken även i Sverige tänkte jag.

Jag var chaufför för kvällen, men eftersom gränsen för rattfylla ligger på 0,5 ‰ i detta land så vågade jag mig trots allt på att dricka en par öl. Drack en "eve", som verkar vara en typisk tjej-dricka här nere. Hälften cider och hälften öl är det. Låter hemskt, men gott! Lite roligt, märket heter och ser typ exakt likadant ut som klädmärket "eve" som går att köpa på JC där hemma, inte sant? God stämning i alla fall efter matchen och alla verkade ha mycket dans i benen (särskilt Mattias som knappt kunde sitta stilla på sin stol ;)) Dock var det ingen som vågade ta första steget ut på dansgolvet, så blev mest mingel istället. Jag fick bra kontakt med Claudia och hennes kompis Michaela (mörkhåriga tjejerna på sista bilden). Claudia är tillsammans med en kille i Mattias lag och spelar också fotboll i mitt lag (har dock inte tränat något sedan jag kom p.g.a knäskada). Vi kom överrens om att gå ut tillsammans någon gång inne Bern, där det finns betydligt större och bättre uteställen - kul :)

Idag var jag duktig som trots en sen kväll igår tog mig upp och ut på en springtur förbi gymmet strax efter 10 imorse. Lika mycket som jag hatar att träna den tiden på dygnet så älskar jag när jag sedan har gjort det. En dusch på det, sedan kan man avnjuta resten av lördagen bäst man vill utan dåligt samvete :)

Trevlig löningslördag alla där hemma! :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emma Grönlund

Ooooh himel vad mysigt du verkar ha de. Är avis på dej :D De är roligt med bilder.Fortsätt med de. Hoppas allt är bra. Många Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback