Så var det redan söndag!

Helgen hittills:

Fredag tog jag ledigt från träning. Har tränat varje fredagkväll sedan jul känns det som, ville verkligen kunna gå hem från jobbet och känna att "NU ÄR DET HELG". Såå skönt! :) Så tog mig tid och lagade en riktigt god middag, sedan blev det bara lugnt framför TV:n. Mattias ville såklart inte se Let´s Dance (jag vågade inte ens fråga) så vi såg 2:a Twilight filmen, för 2:a gången :) Längtar till den 3:e nu! 30:e juni bör vi alltså se till att vara hemma i Sverige igen så vi får se den utan tysk/fransk textrad :P

Lördag blev det lite jogging och lite städning. Sedan en sväng till Lyssach, lunch på IKEA samt shopping på Newyorker. Köpte bl.a en t-shirt där alla pengar (49kr) skulle gå till Haiti. Kändes ju bra att shoppa och samtidigt göra en god gärning :)

Sedan var det dags för semifinal nr. 2 mellan Wiler-Tigers, den här gången på bortaplan. Fick ett sms av Elin strax innan vi skulle åka (trodde jag) att hon inte skulle inte med, så plötsligt var jag ensam i bilen att hitta dit. Har åkt den vägen förut, men kollade ändå upp vägbeskrivningen på google-maps. Är det något jag stör mig på här i Schweiz så är det att det ofta är svårt att hitta vad vägen man kör på heter! Tyckte jag var nogorlunda rätt, men vägarna jag sett på google, var inte alls de jag körde på...

Till slut gav jag upp när jag kände mig helt vilse. Ringde Sophia, men fick inget svar, så vände - tänkte att jag köper med mig lite godis hem och ser melodifestivalen istället. När jag kört en bit ringer Sophia upp, och vi kommer snart fram till att jag visst var på rätt väg. "Följ den rakt fram bara så kommer du fram till Biglen". Jaha. Så jag vände. Nu stressad, irriterad - kör därför aningens för fort och blir självklart fotad. Suck. Tror jag var aggressivast av alla i den fullsatta hallen sedan - inklusive spelarna på planen. Men det blev tack och lov bättre när Wiler storspelade och vann igen med hela 2-7 och Mattias stod för 3 assist :)

Idag har jag gymmat. Solen skiner och temperaturen ute stiger. Hoppas hoppas, på kanonväder till nästa helg!
Match nr. 3 väntar i eftermiddag, sedan ska vi även åka och heja på Sophia och Lena i deras andra  semifinalmatch - Burgdorf Wizards vs Piranha Chur. Kul! :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

Haha, jag vet, verkligen svårt att hitta ibland. Jag är ett stort fan av vår GPS, väldigt skönt när en röst bara säger åt en hur man ska köra :)



Vi kommer tyvärr inte på matchen i em, har just städat upp efter festen och David och några till ska lira playstation. Det blev enormt lyckat igår, sjukt mycket folk och jätteroligt! Kan berätta mer sen. Vi hörs i veckan! kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback