11:e september

Idag är det 8 år sedan terrorattacken mot "World trade center" (jag säger idag för att klockan är efter 00:00). 11:e september 2001 alltså, ett datum som inte en människa i världen kommer att glömma. 8 år! Känns helt obegripligt. Känns som max fem år. Känns som att jag har blivit så pass gammal nu att jag kan säga "För 10 år sedan..." och ändå minnas det bra. Tänk den dagen jag kan säga "För 20 år sedan..." och känna likadant. Huvvaligen vad tiden bara flyger iväg. Men, än är jag ung! Känner ingen som helst stress över det där heller, men jag bör definitivt bli bättre på att ta vara på och njuta av varje underbar dag jag får här i livet. Som det här ordspråket: "Ta vara på dagen som är. Det som fanns igår kanske inte finns i morgon..." Faktiskt sant. Tänk bara på World Trade Center.

Imorgon (eller idag), ja fredagen den 11/9 rättare sagt, ska vi göra en liten utflykt till Zürich. Vad vi ska göra är dock inte riktigt bestämt ännu. Tanken var att vi först skulle åka och besöka europas största vattenfall, "Rheinfall", som ligger i norra Schweiz, en bit ovanför Zürich. Därefter åka tillbaka till Zürich, gå på stan där och kika i alla OTROLIGT lyxiga affärer som man nästan bara skäms när man går in i, äta middag eller ta en fika innan vi sedan åker hem igen. Låter inte alls så tokigt nu när jag skriver det :) Bara det att jag kollade på lite olika "besöks-tips" i Zürich nyss och blev himla nyfiken på Zoo Zürich. Inte som Lycksele djurpark direkt! Så vi får se vad de blir. Zoo eller vattenfall.  Helt övertygad om att det blir en bra fredag i alla fall. Bilder kommer!

Därefter väntar en lugn helg. Enda som är inbokat på lördag är matchen mellan Man Utd-Tottenham.
Söndag har jag match själv, borta i södra Schweiz nagerst. Ja, jag skriver mer om detta sedan. Nu måste jag försöka sova om jag ska orka mig upp och till gymmet en sväng imorgon bitti också :) Gonatt!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback