OBS! Detta inlägg skulle ha blivit upplagt igår kväll...

...Men av någon anledning så gick det inte publicera något mellan 00-04 i natt. Så det jag ville få sagt igår kommer nu istället!

Var lite velig inför gårdagen och visste inte riktigt vad jag skulle göra av min härliga söndag -  var ju både kry och fri från baksmällor :) Till slut föll valet i alla fall på innebandy framför fotboll - Mattias Wiler framför världens bästa Man Utd. Nackdelen blev en bilresa på fyra timmar (tur&retur). Hade dock ett gäng glada tjejer med mig i bilen som underhöll, även om jag bara förstod 1/4 av alla konversationer. Fördelen var att jag valde helt rätt match! Innebandyn (som för övrigt var 8-dels final i Schweiziska cupen) blev en spännande historia som Wiler till slut vann med 7-3. Mattias är ju som bekant i form, gjorde inga poäng igår men blev ändå utsedd till Best Player i Wiler, vilket duger bra för mig ;) Man Utd å andra sidan förlorade med hela 2-0 mot sämst-äckel-liverpool. Obegripligt.

Idag var det måndag och jobb igen. Jag och Mattias fick syssla med samma syssla större delen av dagen, och denna syssla bestod i att borra igenom 6 hål (ja hålen fanns redan där) i en liten metallgrej. Vi gjorde det till en tävling, vem som kunde borra färdigt 10 st metallgrejer snabbast - bäst av sju omgångar. Det gjorde det något enformiga arbetet roligare, ända tills jag förlorade och blev sur. Så klart. Mattias ska alltid vinna, jämt jämt jämt, vad vi än gör. Aldrig får man vara bäst.

Efter middagen blev det gym och sedan lite välförtjänt återhämtning på Wellness-centret i Zuchwil. Låg och bubblade en dryg timme i en 34 grader varm utomhuspool, otroligt skönt! En ordentlig massage på det och man skulle sova som en gudinna i natt. Har sällan haft så mycket muskelknutar och skit som nu, det stramar till i ryggen bara jag böjer huvudet framåt. Man kanske skulle ha unnat sig...

Idag har vi förresten varit här i 12 veckor om jag inte räknat fel, 3 månader i morgon! Galet vad tiden går. Mindre än två månader kvar till jul :) Ohh, längtar så. Nu blir det lite läsning och sedan godnatt. Självdisciplinenen känns bättre än på länge, så imorgon blir det definitivt prommis före frukost. Schlaf gut!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Pappa

sämst-äckel-liverpool?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback