Klart att jag måste blogga.

Och jag låtsas att det fortfarande är den 29 oktober, Mattias födelsedag alltså. Sitter i soffan nu, lite onykter faktiskt efter att ha druckit torsdagsölen (i plural) med grabbarna på Bierhalle. Tål ingenting längre. Skulle helst av allt vilja hämta täcket och somna i soffan bredvid Mattias till hockeymatchen han ser på, men först måste jag ju faktiskt blogga!



Världens finaste Mattias, mitt livs första och riktiga kärlek, fyllde 26 höstar idag. He´s old! Nä :P STORT GRATTIS TILL HONOM. Men, han har inte fått något paket av mig idag. Jag vet inte vem som mår mest dåligt över det, jag eller han!? En tjej i laget frågade tidigare ikväll "Was geschänkt du ihn?". Inget, än så länge, blev svaret... Pinsamt. Var ute och promenerade i morse medan Mattias fortfarande sov. Gick förbi några affärer för att förhoppningsvis hitta NÅGOT i alla fall. Det bästa jag hittade var ett sött mjukisdjur som var instoppad i en toarulle. På paketet stod det något i stil med: Leben ist scheisse ohne dich. Alltså, livet är skit utan dig. Haha, tyckte det var lite fyndigt och kul. Men nä. Mattias är värd den bästa presenten - inte en toarulle för 21 chf.

Hur som haver. Bjöd åtminstone på pannkakor med hjortronsylt och grädde till frukost. Eftersom vi båda jobbat idag och haft träningar på det, så blir det födelsedagsfika först imorgon.

Apropå träningar så var vår tränare tillbaka ikväll efter en veckas sjukdom. Jag insåg genast att jag inte saknat henne ett dugg. Fast jag inte förstår allt vad hon säger tycker jag att hon kan vara riktigt irriterande. Har börjat tröttna på träningarna som alltid är likadana. Övning, jogging ett varv runt planen. Övning, jogging ett varv runt planen. Sen nåt "special-spel". Idag spelade vi med målen ställda i mitten av planen, rygg i rygg mot varandra. Om ni förstår hur jag menar? Varför inte bara spela som vanligt? Blir trist när man är van som i Umedalen att få spela 11 mot 11 stora delar av träningarna. Har förresten inte skrivit att de, alltså Umedalens IF, kommer att spela div 2 nästa säsong :D Såg att de drar igång med vinterträningen redan till veckan. Satsar bra alltså! Vi, FC Kirchberg, spelar vår sista match innan uppehållet på söndag, sedan kommer vi fortsätta träna till andra veckan i december. Hur jag gör med fotbollen efter det, det får vi se!

Nu blir det godnatt i alla fall. Promenad + gym innan jobbet imorgon. Det är ett måste om födelsedagsfikat ska gå ner. PUSS till Mattias och alla vänner där hemma.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback