Jaaaaaaaa!

Har som känt att det inte funnits särskilt mycket att skriva om de senaste dagarna, men nu är jag tillbaka i bloggar-tagen igen. Var nära att skriva ett inlägg redan tidigare idag, under rubriken "Bitterf*tta"... Var så less och arg på mig själv att jag bara ville skrik(v)a ut all vrede! Likväl som jag ibland kan vara världens snällaste och gulligaste, så kan jag vissa dagar vara världens grinigaste och deppigaste människa. Är sällan, eller aldrig sur på Mattias (eller någon annan heller för den delen). Allt som oftast beror det på att jag kan tänka väldigt mycket negativa tankar om mig själv - till slut lite väl mycket (fråga mig inte varför?) och det resulterar då i att jag bara bryter ihop och samman. Finns ingen jag hatar så mycket som mig själv ibland, tyvärr. Som tur var hade jag inte tid att skriva då eftersom jag skulle åka iväg till samling och match. NU ska jag inte ens tänka något mer på det där eftersom jag sedan kvällens match inte haft något annat än ett jätteleende på läpparna! :D

Vi överraskade nämligen alla - inte minst mig själv, och tog andra raka vinsten borta mot Gurmels ikväll! :D Det är så dags att vi börjar vinna nu när det bara är en match kvar innan "uppehållet"... Gurmels ligger (låg?) 3:a i serien - vi sist, men vi var mycket bättre än dem idag och vann helt rättvist med 2-5 :) Jag spelade ytterback matchen igenom, först vänster - sedan höger, och tycker jag gjorde riktigt bra ifrån mig på båda kanterna! Något mål blev det dock inte. En frispark i ribban var det närmaste jag kom, tack och lov nickade vår forward Ste (som f.ö. var helt out-standing ikväll) in returen sedan och jag fick lika mycket cred för det målet som henne :) Planen var för ovanlighetens skull sönderspelad och höstigt lerig, medan domaren som vanligt var gammal och petnoga. Vi fick inte röra varandra utan att det blev frispark, och jag fick inte ens spela med hårnålen som jag hade för att få bort håret ur ansiktet. Hade säkert kunnat skada någon med den? Mja, kanske om jag haft kvar dagens dåliga humör, blivit arg, tagit loss den och sedan försökt sticka ut ögonen på någon med den..? Skulle aldrig hända det heller men. Aja, en match kvar nu som sagt. Inget annat än ännu en VINST ska det bli.

Efter matchen blev det middag med laget på en restaurang i Kirchberg. Jag fick smaka lite ny schweizisk mat och det var gott. Åt även en sallad med selleri i som jag var bergis på att jag hatade. Men sellerin var också god, så nu vet jag faktiskt inte om det är så mycket mer än lakrits som gör mig spyfärdig! :)

Imorgon ska jag, Claudia (som spelar i mitt lag och som är tillsammans med en kille i Mattias lag) och ett par andra tjejer åka iväg och se Wiler möta Malans borta i cupen. De möttes även ikväll i serien, då vann Wiler med 11-4. Vi får hoppas på en lite mer spännande historia imorgon :) Nu ska jag halvt se/halvt sova vidare i soffan till hockeymatchen som Mattias ser på. Nattinatt!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: pappa

Hej!

Grattis till segern! Provade att ringa Dig flera gånger igår men inget svar. Vi kan väl höras i kväll.

Postat av: Pappa

Hej! Och Grattis till segern! Försökte ringa dig flera gånger under gårdagen men vi kan väl höras i kväll.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback