Lata lördagen :)

Igår gjorde jag min första dag på mitt nya (om än tillfälliga) jobb: Litec i Grenchen. Ännu ett evighetsgörar-jobb som man säkert efter ett tag skulle kunna göra i sömnen, men jag är glad för vad jag får och tjänar dessutom så bra att jag inte begär att det ska vara kul. Igår var ju också Mattias där så vi fick dels byta syssla med varandra efter halva passet, och kunde dessutom fördriva tiden lite genom att prata om vad vi tror händer efter döden och sånt.

Igår kväll blev det en lugn kväll med bästa blåbärscheesecaken framför TV:n. Zappade mellan en innebandymatch på TV4-sport och Idol på 4:an. Gissa vem som ville se vad? :P Tycker nog att Karolina var fel person att bli först ut av finalisterna! Hon valde helt klart fel låt igår, men hon sjunger ju så mycket bättre än många andra. Am I wrong?

Idag har vi inte stressat. Blev en lång och skön förmiddag med frukost och filmmys i soffan. Därefter blev det en sväng till Lyssach. Jag var på jakt efter nya fotbollsskor och en ny webbkamera till min dator. Hittade båda och är så långt nöjd med mina köp! Skorna blir det att inviga redan imorgon då vi har match 12:30 hemma i Kirchberg. Ska första vinsten komma nu då mån tro?

Avslutade shoppingturen i svensk-shopen på IKEA. En varmkorv åt oss var, hushållsost, ballerinakex osv. Mattias köpte en norrlandsguld till kvällens fotbollsmatch, jag köpte en ekologisk hjortroncider. Kvällens fotbollsmatch ja, mellan Danmark och Sverige. Tung förlust och nu känns VM väldigt långt borta. VM utan Sverige? :( Då kommer jag att heja på England!

Förhoppningsvis får jag använda webbkameran imorgon också. Var alldeles för länge sedan nu som jag fick skypa med familjen i SSS och se den här glada lilla tösen! HUR söt kan man bli :D

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sophia

LYCKA TILL på matchen! Hade önskat jag kunde se men åker själv iväg när ni börjar spela... Och jag är självklart med på Kelly Clarkson! Ni som har lite rutin på hur man söker biljetter får gärna tipsa mig ;) Kör hårt idag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback