Den ena ovanliga utmärkelsen efter den andra.

Tidigare i morse vid frukosten satt jag och läste lite på aftonbladet.se. Halkade in på ett klipp från "Miss Plastic World" i Ungern. Alltså Miss Plastikopererad. Deltagarna hade opererat allt från bröst, till näsor, till tår (?!). Visst, kan ju vara kul för både de som opererat sig och blivit snyggare och även för plastikkirurgerna som fixat det hela. Men är det inte lite sjukt också? Sedan att vinnaren belönas med en ny lägenhet i Budapest?

Senare i dag sitter jag på jobbet och tittar i den schweiziska tidningen "Blick", tror den heter så... I den får jag syn på en artikel från Belgien där man utsett Miss Obdachlos. Alltså Miss Hemlös. Även här belönades vinnaren med ett nytt hem, samt hjälp att hitta ett jobb osv - kort sagt hjälp att "komma på benen" igen. Även här, visst är det bra. Varje hemlös människa i världen hade väl velat vinna den tävlingen. Men håll med om att det är lite sjukt också?!

Konstig kväll ikväll. Var inte hemma förränd vid 18-tiden. Skypade med storebror m. familj till 19. Blev mörkt ute i samma veva och tyst och tomt i hela huset. Lyckades inte servera mig själv middag förrän 20.30. Gjorde den här pajen, som tog lite längre tid att tillaga än jag räknat med. Men det var helt klart värt väntan! :) Nu är klockan 22.15 och det blir nog inte mycket mer idag än att se klart Roast på Berns. Är trots sovmorgon till 10.40 helt dödstrött efter dagens jobb. Man är ju inte van :P

Herrå!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback