Bagarn osv

Igår fick jag hem mina nya resväskor som jag beställt från Halens, riktigt fina. Lika mycket som jag längtar efter att packa så gruvar jag mig för hur det ska gå. Får bli en provpackning och provvägning av väskorna i veckan så jag får se hur mycket kris det är. Tycker det brukar bli fullt i väskan när jag packar för en vecka, nu ska jag packa för flera månader. Har bestämt skor, tror jag. Jackor blir nog svårast! Samtidigt ska det bli skönt att verkligen få rensa ut ur garderoben, nu kan jag inte spara sånt som jag tror att jag vill ha kvar men aldrig använder ändå. Men jag lär behöva hjälp, velig som jag är. Någon frivillig? Linda? :)


Var nyss inne och kollade vädret på yr.no. Blev förvånad över att det fortfarande var en STOR sol mellan 12-18, stämmer inte alls överens med vad jag ser när jag tittar ut genom fönstret. Pappa kom in och sa: Ja men du kollar ju på Umeå. Just det, jag är ju inte riktigt där... Typiskt, en sol skymd av ett  grått regnmoln blev det när jag sökte på Storsandsjön. Ingen bikini idag heller!

Istället ska jag nu bege mig ner till bagarstugan, eller "backustuun" som vi säger här, och hälsa på dagens bagar-team. Det ska hållas en trivseldag här nästa helg, med loppis, fikaförsäljning och sommarmusikanter - därav storbaket. Alla ska hjälpas åt, och eftersom jag inte kan närvara nästa helg så kändes det ju bra att jag kunde bidra med något :)



Min bak-utstyrsel var inte så fin. En "God och Glad kexchoklad" T-shirt som jag fick när jag sprang vårruset en gång i tiden. Ett hårband från hästbokklubben Pollux som jag fick en gång ännu längre bak i tiden, samt ett förkläde som jag skulle tro är gjort ungefär samtidigt som den här bagarstugan byggdes.

 
På vägen hem hälsade vi på lilla Alice som var fredagsfin i klänning. Se så glad man kan vara :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback