Varsågod, megaupdate av veckan som varit.

Ja, vart ska vi börja? Kanske redan med måndagkväll. Var det måndagkväll alltså? Och nu är det SNART söndag? Herregud, det är knappt jag hänger med i mitt eget liv. Vet att jag sagt det förr, men jag säger det igen - tiden bara flyger iväg! På gott OCH ont känns det som.

Bilder är ju alltid trevligt. Låt oss inleda med några suddiga, från skit-ihpone-kameran.




Festandet och hela nationaldagsfirandet inleddes alltså på måndagkväll direkt efter jobbet. Förfest hos Linda och hennes Ringnes-gäng. För övrigt stört sköna (ja, stööört sköna - inte störtsköna) och härliga människor att ha göra med - sen har de alltid öl hemma :) Vi gick ut på en helt sprillans nattklubb här på Grünerlökka, Vulkan bar, som hade sin opening eller vad man ska säga. Sjukt fräscht ställe såklart, annorlunda och kul planlösning med tre våningar och högt i tak - samt folk till max i antalet (varav 85% svenskar). Kul!

Kom hem och isäng runt 03-tiden. Vaknar upp kl. 07:15 av TV:n i köket som spelar denna på...ja, inte högsta volym, men tillräckligt högt för att väcka en fortfarande onykter Ekman. Tar mig upp och ut i köket där jag hittar Sivert, iklädd kostym och med en öl i handen. 07:20! Jag bara ställer mig där, i morgonrocken. Äter lite färsk ananas och beskådar det som sker på TV:n. Det var intervjuer med diverse människor (samtliga iklädda nationaldräkter) och Sivert beklagade sig över att det fan inte är konstigt att det går så dåligt för Hurtigruten när de anställer så fula människor till reseguider. Plötsligt vänder han sig om, tittar på mig och säger något i stil med: "Faen Joffa! Det är 17:e mai idag. Och där står du i din äckliga morgonrock. Förstår du vad den här dagen betyder för oss? Gå och klä upp dig för fan!"

Just där och då visste jag faktiskt inte ännu vad 17:e mai riktigt innebär och betyder för alla norrmän, men det skulle jag minsann snart få se & uppleva. Hoppade in i duschen och gjorde mig fräsch. Både på Siverts begäran och för mitt eget bästa :P Klockan 10:00 skulle jag infinna mig på BIT Bogstadveien och champangefrukost med hela härliga BIT-gänget.



Våra chefer bjöd REJÄLT kan jag säga. Fantastiskt goda smörgåstårtor med skaldjur i (som de själva hade gjort). Jag åt kanske inte bara mest - utan snabbast också. Jordgubbar, chips och glass bjöds det också på, för att inte glömma alkoholen! Shit. I disken där vi i normala fall lägger lägger upp massvis av backar med grönsaker, kött och annat som vi säljer i våra baguetter och sallader, hade de fyllt upp med is och 35 flaskor (!) skumpa, mousserande vitt vin och massvis med öl. Varsågod och drick bara! Var så kul att de kunde slappna av och bjuda till lite (inte minst på sig själva) då de till vardags är rätt hårda och stränga mot oss anställda. Bra chefer! De ville ungefär att vi skulle dricka i samma tempo som vi vanligtvis jobbar i...dvs: intensivt!


Hela gänget samlat! :) Lägg förresten märke till solen som strålar på oss - hade riktigt tur med vädret i tisdags.


Champangen flödade, alla vara glada och trevliga - och vi skålade för Sverige!



Runt 14-tiden var champangen uppdrucken och det var dags att röra sig vidare, mot Solliplass.


Solliplass som var...helt crazy. Inhängnat område överfyllt av firande norrmän. Och några svenskar & svenskor såklart. HÖG musik, dansande människor och ÖL, såklart. Det var kul, bara att se! Efter ett tag lessnade vi dock, särskilt på trängseln och på kön till toaletten som var nästan 1 timme lång. Efter det vägrade jag dricka mer, enbart av rädslan att behöva gå på toa och köa igen. Träffade inne på området (förutom Christer som jag bor med och hans vänner) endast en kille som jag kände igen. Var såklart tvungen att fråga varför och det visade sig att han varit med i Paradise Hotel. Haha. Minns inte vad jag svarade då, men tror bara att jag sa "aa, där har vi det" fnissade och gick.

Nu orkar jag inte lägga upp fler bilder, men festen fortsatte för mig, efter Solliplass, tillsammans med grabbarna grus ända fram till 23-tiden. Vi var då på väg ut på Horgan´s, men jag och Linda bestämde oss halvvägs ute att det nog var en bättre idé att bara krypa till kojs. Det var jag glad för när jag skulle upp dagen efter kl.05:15 och ge mig iväg på ett 14 timmars-pass! Haha.

Fortfarande sliten.

Däremot har jag som sagt tagit mig till gymmet här i dagarna och kroppen skriker nu TRÄNINGSVÄRK från topp till tå. Positivt överraskad av mig själv, för antingen så är vikterna lättare här i Norge - eller så har jag inte tappat mycket styrka alls på dessa två månader :) Gjorde comeback på löpbandet idag också, där måste jag dock erkänna att jag inte blev fullt lika positivt överraskad. Men, det kommer väl!

Nu ska jag SOVA . Har en tuff arbetsvecka framför mig. En vecka kvar till nästa lediga dag, stora moroten är (förutom pengar) semester och hemresa om bara 10 dagar! WIIE. Godnatt nu :)

 

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

Verkar vara en mäktig upplevelse att fira 17 mai i Norge.. nästan så man blir avundsjuk för att vår svenska nationaldag är så oerhört beige.

Postat av: Smsa Låna

Intressant sida! Det märks att du gillar att blogga!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback