Löningsfredag :)

Fredagkväll och full fart mot helgen! Framförallt så är det väldigt nära till den där lediga dagen jag längtat efter, snaartsnartsnaaart! Har inte räknat efter hur många dagar på raken jag har jobbat nu - har tappat räkningen, men jag måste nästan skryta lite över mig själv & det faktum att jag faktiskt klarat av att jobba alla dessa dagar med den eländiga förkylning som jag haft. Förra fredagen var det ingen kry tjej som låg här minsann. Fortfarande är jag inte hundra, började precis blöda näsblod (för första gången i mitt liv?!) men vet inte om det hade med förkylningen eller något annat att göra. Hur som!

Den här kvällen gick av bara farten. Jobbade över en stund, ganska precis till 16:30. Sedan gjorde jag något jag inte gjort på väldigt länge - gick på stan och SHOPPADE :D Var ju inte bara fredagen den 13:e idag utan även löningsfredag, något jag snabbt fick vetskap om när jag kom till jobbet imorse. Trevlig överraskning!

Var kanske det roligaste jag gjort på länge. Enbart nya affärer för shopping-ögonen och pengar i plånboken. Magiskt! Haha. Såg godiset stå och hänga lika fint som alltid i sin butik, men jag själv hade dock både en väldigt bad hair day + en svettig arbetsdag över hela ansiktet, så tog en omväg så han då inte skulle se mig. Hittade ett par jättefina shorts på BIK BOK som fick följa med hem. Förutom det så blev det mest, måste-ha-saker i sminkväg. Ja, det och så lite smycken.

Får se om shortsen åker på imorgon kväll då jag tar HELG, eller om de får vänta till måndagens, eller tisdagens festligheter. Ja, mamma nu blir det fest i Oslo igen! Börjar dra ihop sig ordentligt till dagen med stort F (F som i Fira & Festa), nämligen 17:e maj - Norges nationaldag. Vet inte vad det är att fira egentligen, men på tisdag ska det i alla fall firas, big time. Tror det kommer bli sjukt. Kul att uppleva! Mer om den dagen sedan, nu ska jag sova djupt och länge. Nattinatt!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback