Ögongodis.

Hemma och i säng efter att ha avverkat en dag med dubbelpass. Jag känner mig oväntat pigg efter dryga 14 timmar på jobb - tydligt friskhetstecken! Nu har jag en väldigt chill arbetsvecka kvar, om det är ok att använda det uttrycket. Närmast imorgon, väntar jobb på MATCH 09:30-17:30. Tänkte försöka fixa ihop en skön playlist snart att spela i butiken imorgon (oh yes, jag får välja den själv!:)). Måste dock ha i åtanke att de allra flesta kunderna är män och kvinnor, +35, så riktigt vad jag vill kanske inte går an. 

Efter att de senaste månaderna ha haft en stadig uppgång i läsarantalet på bloggen så sjunker det nu, dag för dag. Tråkigt! Beror det på vädret? Beror det på mig? Jag bryr mig i och för sig inte överdrivet mycket om antalet läsare, även om det är kul när ni är många och särskilt när ni ibland också kommenterar :) Men jag undrar, am I that boring? Vad vill ni egetligen ha?

I och för sig så kretsar livet i Oslo just nu kring jobb, jobb, jobb. Och det händer inte särskilt mycket mer. Jag känner mig tråkig. Så ja, på något sätt förstår jag er!



Jag kan däremot berätta en liten hemlis. Jag har nämligen funnit något att beundra. Något som ibland glimtar till i min "jobbiga" vardag. Detta något är en han och han är ögongodis av den allra finaste sorten. Vet inte vem han är, vet inte ens vad han heter. Jag vet bara vart han jobbar - vilket är enough för mig så här långt. Varje dag får jag hitta på nya anledningar till att bara råka gå förbi butiken där han jobbar. Ibland kikar han även förbi på mitt jobb, som idag. För att köpa sin baguette. Kassa tack? JA TACK. Hihi. Det är nästan som när man gick i skolan och längtade till lunchrasten eftersom man hoppades få stöta på, eller åtminstone få en skymt av en viss person då. Nästan lite pirr? Mina ögon ler. Jag vill ha. Framför allt vill jag vill veta, ser han mig?

Playlist var det nu. Godnatt!

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

Håller med, det är mycket roligare att skriva när man får kommentarer! Så segt när ingen skriver någonting.. (Jag har varit dålig på att kommentera här när jag läst tror jag. Sorry på den.)



Ska svara på ditt fb-meddelande också!

Kram

Postat av: emma g

ooooohhh va spännade !! de ser ja fram att höra mer om!! raaaur!!! krya på dej nu gumman! klart han ser en sån läckerbit som du!!! pussssss

Postat av: Sophia

Vill hora mer om detta ogongodis ;) O du vet jag foljer bloggen, vill hora om allt det fina i Oslo! Ska svara pa FB oxa, lite mkt nu bara har i USA.. Amy halsar, stor kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback