Livskvalité?

Ja, shit. Oslo må vara LIVET stundtals men Umeå är å andra sidan LIVSKVALITÉ. Herrejisses vad hälsosamt jag lever när jag bor i Umeå. Sover bra, äter BRA, festar lagom, jobbar lagom. Tränar VARJE dag. Idag och imorgon jobbar jag totalt 26 timmar. Plussa på ett par timmar som det tar att resa till/från och mellan jobben (särskilt nör man misstajmar trikk och t-banor) och du förstår att det blir rätt lite tid över till annat.

Sover så otroligt dåligt på nätterna också! Har inte svårt att somna, alls. Men vaknade kanske sju gånger natten till idag - på fem timmar. Inte alls utav rädslan att försova mig. Är snarare bara som att jag vaknar till, kollar på klockan och tänker "mm, tre timmar till" eller, "oh yes, två timmar till" och sen "åh nej, bara 20 min kvar.." osv osv. Höll både ögonlock och humör uppe i eftermiddags med lösvikt och cola, knappast bra.

Men - jag har kul på jobben, vilket känns rätt viktigt. Varje dag känns givande på mer än ett sätt, och det finns motivation så det både räcker och blir över för att jag pallra mig upp på morgonen :) Sen får vi väl hoppas att pengarna jag tjänar kan leda till någon slags bättre livskvalité - inte så jättepank student i höst kanske? Men helgen kommer att bli livskvalité på HÖG nivå och det ser jag verkligen fram emot!

Känner mig lite omotiverad till bloggen för tillfället. Eller så är jag bara sjukt trött! Ska försöka slita mig från skärmen nu och sova iaf (väckaren står på 04:45), blir så lätt att man fastnar här annars.


Jag idag i en jättefin guldig tröja från Mario Conti. Fick den i födelsedagspresent från Samantha och MATCH. Tusen hjärtliga tack sa jag :)

Natta nu!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: linn

fina du! :) hoppas du inte jobbar ihjäl dig! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback