Seg dag i Oslo idag.

Grått och SVINkallt ute om man jämför med igår! Jag känner mig inte riktigt frisk. Vaknade upp med en rejäl huvudvärk imorse som har hållit i sig hela dagen. Vi var på stan på förmiddagen, fixade skattekort och d-nummer, buss/trikk-kort att åka runt på, norskt telefonnummer, samt norskt bankkonto. Eller, det sistnämnda kunde vi inte fixa helt och hållet förrän vi fått skattekortet i brevlådan, dvs först om ca tre veckor.

När vi kom hem blev det två alvedon och sängen för att se om jag kunde bli kvitt huvudvärken. Nu har jag sovit i drygt två timmar, men det blev ikke nåe bättre. Haha, Linda talar redan flytande norsk här i leiligheten. En av grabbarna sa tidigare: Linda, hon er fan litt galnare än alle andere. Joorni.

Vi har tagit på oss ett litet jobb också, att städa killarnas förra lägenhet (de flyttade in här den 1:a mars). Vi skulle få 3500 NOK (tillsammans) och 4 gratis middagar för att städa åt dem - kändes som en bra deal :)

Nu var tanken att vi skulle ut och springa en sväng - jag skulle verkligen behöva det! Har inte löpt sedan...förrförra lördagen?! Men tror faktiskt det blir att ligga kvar under täcket :/ Tänkte lägga upp några bilder på boendet lite senare också :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback