Arbetsintervju!

Ja, idag var det dags för intervju nummer 1. Måste bara säga först att vi hade en underbar förmiddag dessförinnan. Strålande fint väder i Oslo idag! Har sett folk ligga ute och sola uppe på taken (!) här bredvid. Blev en lagom sovmorgon, frukost (där vi alla sitter så trevligt med varsin laptop - dagens ungdom) och sedan en härlig löptur med Linda och Erlend i solen. Det är kung att bo och kunna fara ut och springa med någon som kan hela stan, superfina löpsträckor som han visat oss. Särskilt fint tror jag det kommer bli också när det blir ännu mer vår och grönt ute :)

Arbetsintervju sedan, kl 14 på "Bit". Bit ett matställe (finns 7st här i Oslo) som gör och serverar sallader och diverse mackor. Min önskan har kanske egentligen varit att hitta ett jobb i butik (eftersom jag ännu inte prövat på det) men jag fastnade verkligen för detta fräscha ställe när jag av en slump råkade gå förbi där. Riktigt snygg design på hela stället! Sen är det ju trots allt en bransch jag har en hel del erfarenhet av och inte alls ogillar på något vis. Hur som helst!
Var nära att sluta i kaos alltihop då jag missförstått mina rumskamrater helt då de försökt förklara vart jag skulle och hur jag skulle ta mig dit. Orkar inte dra hela historien, men det känns som jag kunde gjort ett bättre första intryck än att komma inspringandes till intervjun både svettig och andfådd några minuter för sent. :S

Kändes dock som jag lyckades hämta upp min dåliga start på det hela och göra ett bra intryck. Chefen jag pratade med var väldigt trevlig, och jag fick en bra bild av hela verksamheten. Tror absolut att jag skulle passa bra in/trivas där och i teamet som jobbar där. Tjänsten är på heltid också och arbetstiderna är SUPER. Får veta på måndag om jag får jobbet. Skulle jag få det tackar jag naturligtvis ja. Så, fortsätt håll tummarna om ni börjat med det ;)

Hann hem precis till avsparken mellan Man United-Bolton sedan. Har ett till United-fan i huset, så jag har en fotbollskompis att se matcherna med :) Ikväll har vi blivit utlovade hemmagjord pizza till middag. (MIN MAGE SKRIKER EFTER DEN NU). Därefter blir det ölspel, men bara häng här hemma. Sjukt förresten hur dyrt det är med alkohol här! Fick en smärre chock tidigare då jag upptäckte att ett 6-pack cider kostade 185 NOK i minipris-butiken här bredvid! :O Får därför bli snålt med utgångarna såhär i början..

Aja, nu har jag skrivit nog :P Trevlig lördagkväll allesammans!


Sprang på gatan min idag :P

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Gå till systembolaget istället och köp, ungefär samma priser som i sverige...

Postat av: Joffa

Tack! Det var också tanken, måste se till att lära mig öppettiderna där först bara :P

Postat av: Josse Boström

hej joss!



Jag jobbade på BIT i Byporten och lite i Oslo centrum när jag bodde i Oslo. Riktigt skoj :) bara massa folk i min ålder. väldigt stressigt ibland men helt okej! hoppas du får jobbet :)

Postat av: J igen

Åh, så trevligt att höra! :) Har förstått att det kan vara väldigt stressigt ibland, men jag gillar tempot! Tack ska du ha! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback