Back to life, back to hardwork.

Hade en helt underbar semestervecka på hemmaplan! Allt var bara så jäkla bra och ja..egentligen helt perfekt. Från början till slut! Leendet på läpparna när jag landade i Umeå på onsdagskvällen. Solen lyste och det var varmt. Åkte direkt till träning på Umedalen med bästa gänget. Hade sedan snyggaste partybrudarna Linn & Emma (Emma som kommit hem från Bodö) väntandes i gamla lägenheten på Riddaregatan. Utgång på Allstar. (Sen var i och för sig Max stängt när man ville ha fyllekäk efteråt - ett litet minus i kanten). Ja, men ni hör ju?

Hämtning dagen efter, hem till familjen, hem till lugnet. Hem till de som gillar mig och som jag gillar allra mest.

Men veckan tog slut och sent på tisdagskvällen var jag tillbaka i Oslo. Det är så sjukt att känna att man har två liv på något vis. Jag har ett liv i Umeå och ett liv här, i Oslo. Det liv jag valt att leva nu ett tag. Så sjukt hur ett endaste litet val i livet kan förändra så mycket. Jag skulle kunna vara kvar i Umeå just nu, bo i lägenheten på Riddaregatan, spela fotboll med Umedalen, ha mina vänner och min familj nära osv osv. Men istället bor jag här, på Hesselbergsgate, i Oslo. Knäppt.

Tror jag känner lite extra hemlängtan idag eftersom det spöregnar här. Hemma är det tydligen 30 grader och sol. Mamma och pappa får dessutom hem deras nya familjemedlem idag - en hundvalp! Åh. Jag börjar inte jobba förrän kl.15. Snart, snart, ganska snart, ska jag byta om från morgonrock till träningskläder och ge mig ut på en löptur i blötvädret. I have to. Har spenderat någon timme åt att bläddra igenom bildspelet på VK från gårdagens bal, den kvällen skulle man ju gärna göra om igen! :) Får se när jag tar mig tid att ladda in alla bilder från veckan hemma, bröllopet osv. Förhoppningsvis kommer de redan imorgon, så håll utkik!

Nä, nu ska jag rycka upp mig själv både fysikt och psykiskt och njuta av Oslo-livet som jag trots allt gillar det med. Lev & va glad!

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

Härligt att du haft det bra hemma. Det är ju en av de goaste grejerna med att bo borta - att det är så sjukt kul att komma hem då och då :)

Postat av: sophia

Välkommen tillbaka! Känner som du, tillbaka i jobblivet... Fy alltså, vad jag älskar semestrar och vara där man tycker om att vara :) Men vi gillar detta liv också, Norge och Schweiz funkar rätt bra det också ;) Blev en väldigt lugn dag idag, hoppas för dig också. Dock hade vi inte lika bra väder som du verkar haft det... Blev Hangover 2 med C & M, en perfekt lugn "söndag". Nu blir det hockey i natt, bara ladda :) Vi får höras på FB! Kram kram

Postat av: Svea

Intressant blogg! Det märks att du gillar att blogga!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback