Helgen

Nu jäklar blir det uppdatering :) Har varit full fart hela helgen, så har faktiskt inte ens haft igång min egen dator sedan i fredags. Sitter hemma i Storsandsjön nu och lånar mamma o pappas dator. Ledig idag, så tar dagen lite som den kommer. Mys att vakna upp med världens gosigaste Lova bredvid sig. Gott med smörgåstårta till frukost! Enda negativa i tillvaron är att jag verkar dragit på mig en urinvägsinfektion eller liknande :S Vägrar penicillin, så för att självbota det hela sitter jag nu och häller i mig vätska. Vill vara kry o i form till helgen då intersportcupen väntar :D Laget hade igår träningsmatch mot Åkullsjön (som jag själv missade pg.a jobb) och spelade 3-3 - vilket känns både intygande o imponerande. Bra jobbat tjejer, tror vi kommer vara grymma till helgen!

Hur var min helg då? Somnade ju redan vid 21-tiden i fredags - händer minsann inte varje fredag. Jobbade 7-13 i lördags och mötte sedan upp bror m. familj för en sväng på stan. Runt 15-tiden bar det av till ISKU för att träffa några tjejer i laget och spela squash. Första gången som jag testade på det - ASKUL!! Ekman vs Orädd, där jag till slut stod som segrare efter 3 vinster i en match bäst av 5 (varje "match" först till 21). Vi körde nog rätt regelrätt ändå, och det blev en timme fylld av skratt och svetten som bara rann. Träningsvärken kom som värst i rumpan, underarmarna, övre delen av ryggen samt på framsidan av smalbenen :p Måste göras om!

Därefter blev det hem o göra sig klar för middag och lite fotbollstittande med Sophia och Patricia på Allstar. Grymt sällskap, fantastiskt god mat och fruktansvärt dålig match. Katastrof av Man U. Tur vi hade mycket att prata om istället :) Hängde sedan kvar med Sophia för att vänta in folket och nattklubben. Var oväntat lite folk till en början, men plötsligt vällde folket in och det blev riktigt skoj. Var mot min egen vilja som jag valde att gå hem vid halv ett. Kändes alldeles för tidigt just då... Ändå kändes det som någon timme för sent morgonen efter när jag skulle upp och jobba!

Så genomled en seg dag på jobbet igår..  Hämtade sedan upp mamma på flyget (som spenderat helgen i Stockholm) och sen bar det av till Åmsele för att fira farmor som fyllde 80 år :) Större delen av släkten hade redan hunnit åka hem när vi kom, men hann träffa en hel hög och framförallt farmor - vilket var då huvudsaken. Känner verkligen att man träffar släkten för lite och för sällan..

Så, där har vi anledningen till att jag tillslut hamnade i sängen hemma i Storsandsjön. Därav smörgåstårtan också! Gud, jag har tappat det fullständigt med tårtor och dylikt på senaste. Och på fredag väntar nästa storkalas :D


Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: jag

tranbärsjuice är jättebra mot urinvägsinfektion! hinka!

Postat av: Anonym

tack du, jag hinkade verkligen! blev bättre, men slutade 'ändå med penicillin :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback