HELIGA LEDIGHET

Första dagen på Match igår alltså. Har aldrig någonsin gått så tillpiffad till jobbet tidigare. Frillan fixad och klackarna på. Kul! Öppningen gick smärtfritt, tog mig in i både köpcenter och butik utan att sätta igång några larm. Hela dagen gick egentligen bara bra. Visst dök det upp frågor här och där, men det var ju tur att Samantha fanns tillgänglig på telefon när jag behövde det. Var i allmänhet rätt lugnt med kunder i butiken, men visst fick jag en del sålt alltid - och kul var det framför allt! Folk var väldigt hyggliga mot mig. :)

Linda var rolig när hon ringde till mig på förmiddagen. Jag som inte hade svarat i telefonen i butiken tidigare blev lite nervös när telefonen ringde. Tänkte: "Oj, det ringer. Ska jag svara? Och vad ska jag svara?". Tog i alla fall telefonen och svarade:

"Match, Josefine"
Linda, med sin allra finaste norsk-dialekt: Hej, har jag kommit till Match Grorud?
Jag: Ja, det stämmer det.
Linda: Åh, så bra! Jag söker efter en Josefine (betoning på sista e:et).
Jag: Ja, men det är jag det! :) Är det Samantha?
Linda: Haha, det är Linda. Så jävla kul.

Det var rätt kul.

...

Hade Mattias på Jernia som sällskap större delen av dagen, riktigt social och trevlig kille! Vi följdes åt hemåt sedan när vi kring 15-tiden fått stänga igen våra butiker. Han (som bor rätt nära oss) visade mig att jag visst kan åka buss till & från jobbet också, istället för att åka både trikk och T-bana som jag hittills gjort. Han hade med sig en hel back med öl hem, så när vi hoppat av bussen parkerade vi på en parkbänk, tog på brillorna och knäckte varsin pils. LEDIGHET.

Blev sedan inbjudna till både grillning och förfest hos just Mattias, tillsammans med honom och hans kompis Jesper.



Mattias boende var något utöver det vanliga. Han bor i ett gammalt stall som är ombyggt till en liten tvåplansvilla. Centralt men ändå lite avskilt belagt på en bakgård här på løkka. Coolt!



Två katter hade han också, varav en som var höggravid. Kattungar väntas när som helst! Då vet jag vart jag kommer vilja vara och gosa :)



Efter grillningen förflyttade vi oss in till huset där förfesten fortsatte. Kvällens sysselsättning var att fixa frillan på Jesper, något som framgår av denna bild. Har aldrig med mina bara händer tagit i ett så TJOCKT hår på en människa. Den killen kommer aldrig bli skallig, det är ett som är säkert.

Lindie-hoe


Efter en trevlig förfest med god mat och MYCKET dryck drog vi sedan vidare till ett ställe som hette "Justisen". Kanske det sämsta och konstigaste utestället jag varit på :P Men men. Linda skulle upp vid 06 och jag blev både trött och full, så vid halvtvå tiden satte vi oss på en taxi hem. Kort sammanfattat en bra kväll ändå!

Idag sov jag så länge som jag bara ville. Vaknade till några gånger på morgonsidan - mådde sådär, men insåg sedan att jag var ledig, så drog bara täcket över huvudet och sov vidare. Till slut lockade dock solen mer än sängen så jag tog mig upp och ut till Petters bakgård där jag har spenderat större delen av dagen tillsammans med grabbarna grus.



Jag höll mig på avstånd från Petter & Sivert som är liite för bruna för att ligga bredvid. Petter gav mig en brun-utan-sol sedan innan jag skulle gå hem...tack för den säger jag bara :P




PRESS! Lätt skönaste dagen på länge. Nu lider jag dock av både soleksem och solfrossa, men det är bara gött. Ser framemot en minst lika ledig och solig dag imorgon :)

Nu ska jag lägga in lite ny musik på mp3:n och ta mig en långpromenad innan det blir för sent för att gå utomhus på egen hand.



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback