Underbara vår.

Jag och Linda gjorde oss någorlunda festfina vid 22-tiden igår och gick ut för en krogrunda här på Grünerlökka. Var inte överdrivet mycket folk ute, mest troligt med tanke på att "sensation white" drog nåååågra tusen. Mötte för övrigt många vitklädda på väg till jobbet imorse, den ena mer sliten än den andra - men kul verkar de ha haft :) Det hade även vi!

Efter att ha kikat in lite här och lite där bestämde vi oss för att slå oss till ro på ett ställe som visade sig vara ett riktigt svensk-hak. Majoriteten av folket vi träffade var svenskar - inklusive personalen som jobbade där. Träffade några norrmän också, även om en av dem pratade så bra svenska att det var först när jag ställde mer komplicerade frågor om hans "hemstad" Jönköping som han var tvungen att klämma fram att han var norsk. KLOCKREN svenska.



Mycket trevlig och rolig kväll faktiskt, lagom hårt sådär! :)

Idag har jag jobbat 8,5 timmar och nu är kroppen ännu tröttare än den var innan. Hade halvt lovat Linda att gå på bio ikväll (jag fick två bio-biljetter på personalmötet tidigare i veckan:)) men inte ens det orkar jag. Dusch och isäng är vad det blir!

UNDERBART väder ute för övrigt. Igår kväll gick jag ut i min trekvartsärmade kavaj, och den var lämligt varm kring två-tiden i natt! T-shirt och jeans hade varit tillräckligt när jag gick hem från jobbet idag kl.18. Hur skönt? :)
Härliga årstid, hur vore det om du kunde stanna året om?


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback