Bara jag och pedanterna.

I veckan är det folktomt här i lägenheten! Christer som haft "kyssesyken" ända sedan vi flyttade hit, har blivit friskförklarad (hans lever-värden ser numera OK ut) och har därför dragit till Trysil nu för att festa järnet en vecka i sträck. Erlend är hemma hos familjen för att fira påsk. Ja, hos sin andra familj i Lillehammar. Så, kvar är bara jag, Linda och Sivert - och knappt det. Jag och de två största pedanterna jag känner. Stackars dom! :P Nä, jag vet inte vad som hänt? Jag tycker själv att jag brukar vara pedant, men i sällskap med dessa två är jag största dritungen i hela Oslo. Får kontra med att jag jobbar mycket och inte har tid/ork till städning..

Har haft ännu en bra dag idag! Fortsatt sommarvärme i Oslo - JA SOMMARVÄRME - och det gör en glad. Är först när man får uppleva sol och värme såhär som man inser hur mycket man egentligen hatat vintern, snön och svinkylan. Gick super på jobbet, förutom när brandalarmet gick och vi fick utrymma. Har ett låttips till er alla, nämligen denna. Vet inte hur man lägger upp youtube-klipp, så länkar istället. Stornoway heter låten, Zorbing heter bandet - riktigt skön. Vi har missbrukat den några veckor på jobbet nu, men ni andra kan ju provlyssna och bli besatta :)

Ikväll blev det inte träning efter jobbet som tänkt. Istället soffmys och Wallander. Gjorde precis en bra deal med Sivert. Han fick en tandborste av mig, jag fick två t-shirtar av honom. T-shirtarna var i rätt size och bra mycket snyggare än tandborsten kan jag säga. Norrmän är dumma! :)

Imorgon blir det lite ärenden på förmiddagen innan jobbet. På onsdag jobbar jag första dagen på MATCH. Ser verkligen fram emot det! Det blir första gången (i mitt liv?) som jag går till ett jobb där jag faktiskt får/bör klä upp mig och se fin ut. Blir kul!

Nu sitter jag för första gången ensam uppe i vardagsrummet också. Runt mig är det bara tyst och svart. Brukar jämt lägga mig först! Dags att gå isäng med andra ord.

Godnatt da.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback