Har äntligen hittat lugnet i min nygamla vardag, dags att börja blogga igen :)

Tre och en halv månad senare så känner jag äntligen att jag börjat landa och hitta en trivsam vardag här i Umeå  igen. Sommaren gick som vanligt alldeles för fort, även om den i år kändes något längre eftersom jag redan hunnit ha ett par härliga sommarmånader i Schweiz innan jag flyttade hem i juni. Blev mycket bilkörning i sommar då jag vikarierade på ett äldreboende i Vindeln, tränade fotboll i Umeå och däremellan försökte hinna vara så mycket som möjligt både här och där.

Plötsligt tog både sommaren och vikariatet slut och jag tvingades ta tag i det jag egentligen lagt åt sidan hela tiden, nämligen livet. Kom in på lärarutbildningen som jag (tydligen) hade angett som förstahandsval när jag sökte i våras. Var lite sugen, men samtidigt? Tillslut kom jag fram till att det var klokast att bara ta det lite lugnt. Försöka släppa lite egenframkallad stress och press på mig själv. Velar ju fortfarande mellan lärare, frisör, friskvårdskonsulent, polis, veterinär eller något annat ;)

Så det blev raskt in på plan B - att hitta ett jobb. Flyttade i samma veva i min vän Emmas fina lägenhet, som jag nu hyr i andrahand eftersom hon stuckit för testa lite nytt i Norge. Sökte jobb rätt intensivt ett tag, där första söket resulterade i både intervju och provjobb, men tyvärr sedan snubbel på mållinjen då en annan tjej fick jobbet. Fick hoppa in och jobba lite på Sibylla. Några dagar blev fler, och vips så blev det till en heltid. Allt detta trots att jag tidigare sagt till både mig själv och andra att "Näe, där har jag gjort mitt". Måste ändå säga att stället är tusen gånger fräschare och mer uppstyrt sedan jag jobbade där sist, och brudarna som jobbar där är fortfarande lika sköna att arbeta med, såväl gamla som nya. :) I dagsläget känns sysselsättningen och inkomsten som det viktigaste, men vi får se vad som händer de närmaste månaderna.

Tänkte visa en liten karta över hur slappt jag faktiskt har det för tillfället.
Har märkt ut de ställen där jag tillbringar mest tid just nu.                                                                      
A = USM, där jag tränar.
B = Sibylla, där jag jobbar.
Och C = lägenheten där jag bor.
Tar väl på sin höjd 3 minuter att gå mellan varje ställe :P Tilläggas bör kanske mitt 4:e hem, Mattias lägenhet, men dit är det inte heller så långt.

Största överraskningen för många kanske - är just att jag och Mattias inte bor ihop. Möts ständigt av jobbiga frågor och folk som ifrågasätter det hela. Det var ett gemensamt beslut som vi tog i våras. Mattias stod i valet och kvalet ifall han skulle ta tillbaka sin 1:a eller ej. Jag visste ingenting, plugga, jobba, Norge eller kanske London?! Vi tänkte att det till och med kunde bli kul att bo isär, lite spännande sådär. Vi bestämde hur som helst att så får det bli. I efterhand har jag ångrat mig tusen gånger om, men jag börjar nu så smått vänja mig. Min nya sambo, Lisa, är ju faktiskt bättre på många sätt. Hon både städar, diskar och lagar mat till sig själv :P Dessutom sitter hon inte uppe och ser NHL på nätterna! Viktigt att tillägga här är kanske att kärleken absolut finns kvar och jag och Mattias ses så ofta vi bara kan :)

Nu ska jag sluta svamla och ta tag i min lediga dag som varit super så här långt. Har redan hunnit vara och svettas en timme på USM, så nu närmast blir det att baka något smarrigt till morgondagens IDOLKVÄLL. Tillbaka lite senare!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Patricia

Låter som du kommit bra in livet hemma! Vad kul! Och shit vad skönt med gångavstånd till allt. Jag hade likadant förra året hemma..Jobbade vid USM, bodde på Olof Palmes gata och tränade på Nolia! Och de säger att det är korta avstånd i Schweiz ;)

Förresten borde väl kärleken blomma ännu mer när man bor isär. Allt blir ju mer spännande och som på nytt! Kör hårt bruden! Många kramar från Schweiz

Postat av: Patricia

Låter som du kommit bra in livet hemma! Vad kul! Och shit vad skönt med gångavstånd till allt. Jag hade likadant förra året hemma..Jobbade vid USM, bodde på Olof Palmes gata och tränade på Nolia! Och de säger att det är korta avstånd i Schweiz ;)

Förresten borde väl kärleken blomma ännu mer när man bor isär. Allt blir ju mer spännande och som på nytt! Kör hårt bruden! Många kramar från Schweiz


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback