En liten blomma.

Jag har så snälla föräldrar. De körde hela vägen till stan idag efter jobbet bara för att ge mig saker. Med sig hade de vinterdäcken till bilen, dunjackan, en burk sylt och den här finfina blomman. Dessutom bjöd de mig på middag på Balder. Tack för det och lite till :)


Den står perfekt i mitt fönster. Hur länge ska vi tro att den överlever?

Jag har annars tillbringat dagen på Sibylla. Eller, kroppsligt var jag där. Hjärnan och tankarna befann någon helt annanstans. La saker på skitkonstiga ställen, ställde undan saker där de inte alls ska stå - och skyllde dessutom på andra då eftersom att jag inte minns att jag gjort det själv. :P Det är tur att man kan det mesta där utan och innan, annars hade det blivit kaos.

Ikväll har vi tränat innebandy. Otroligt kul faktiskt. Och otroligt svettigt! Vi kan, litegrann. Springa, passa, täcka, skjuta. Men jag vet inte vad jag ska säga - vi är ett fotbollslag, det är bara att inse. Det dök upp frågor som: "Hur många spelare är man på plan nu igen? Fyra plus målvakt?" Och: "Visst finns det en sån där sarg-grej?" Om jag kände längtan till söndagens premiärmatch innan träningen ikväll, så känner jag nog mer oro nu. Men, kul ska det allt bli. Shit vad de andra lagen kommer att hata att möta oss.

Lite bonde nu kanske? Det är mörkt, kallt och världens väder utanför. Dessutom är jag ensam, vet jag inte vart min roomie tagit vägen.. Kanske kan lite mysiga bönder natta mig idag. Har två osedda avsnitt, ja så får det bli.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: linn

alltid härligt med lite besök av mor och far :) jag inhandlade ju också ett par nya, men de är från skopunkten och det märks ju på en gång att de är i syntet.. i helgen är det personalmiddag fredag, jobb lördag och en hemmakväll i ersmark på lördag kväll. ska nämligen upp tidigt på sön morgon och va med på dressyrtävling :) vi kanske kan ses till veckan? kramar

Postat av: Birgitta Israelsson

Din fina blomma kommer att blomma länge och blomma om under flera år om du spolar den under kökskranen eller duschen med ljummet vatten 1 gång i veckan.



Många hälsningar från Faster


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback