Till nutid.

Idag är det den sista maj. Om exakt två veckor flyttar jag hem till Sverige. Det kommer bara susa till!

Klockan är nu kvart över ett och jag har mer eller mindre precis stigit upp och gjort mig en smoothie. Inte likt mig att ligga så länge nu för tiden, men anledningen är att jag från och med ikväll och 6 dagar framåt kommer att jobba som bartender om nätterna. Gjorde min första kväll i lördags på MIA i Grenchen, ett evenemang liknande Nolia, med olika hallar, tivoli osv.  Arbetar alltså där som bartender i Loungen. Jobbar 20-00 idag och imorgon, 20-03 ons-lör. :)

Vad mer har hänt sedan sist? Förra veckan hade jag mer eller mindre semester. Tog det bara lugnt och gjorde det jag kände för. I fredags åkte jag in till Bern för att umgås lite med Sophia och Cissi. Blev fika på Starbucks och Sex and the city 2 på bio. Fikat var som vanligt supergott och filmen var som väntat riktigt bra! På kvällen blev det sedan lite vin, snacks och tjejsnack efter att även Lena Martinell återvänt till oss från Sverige. Hon är nu här igen ett par veckor för att även hon för att arbeta på eventet i Grenchen :)

Söndag hade jag match. Borta trodde jag, men det var visst hemma :P Kirchberg vs Gurmels. Slutade med vinst 5-2 senast, nu blev det förlust 1-3. Jag längtar verkligen till att få spela fotboll hemma i Sverige kan jag säga!! Eftersom jag gjort mina första träningar i veckan efter en knapp månads frånvaro, fick jag bara spela andra halvlek. Som mittback :S Kul var det ändå :) Mindre kul dock att det blev precis de 45 minuter igår som regnet valde att ösa ner mest.

Så efter en blöt match blev det en lugn och mysig kväll i soffan. En riktig söndagkväll. Hemkörd pizza. Godis, glass och film.

Och nu sitter jag här! Ska ta tag i hushållet lite efter det här. Dammsuga och lite sådant. Sedan blir det ut och röra sig och fixa till någon middag innan Mattias kommer hem :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emma

åååhhh va roligt! ja åker ju hem om 6 dagar!! aaahhh!! jaaa ha jobb i sommmar allfall! sen få vi se va de blli :P norge kanske. du e välkommen med :D men du vi ses om två veckor när du kommmer hem!!! pusss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback