plus och minus.

+ Jag får vara kvar på mitt arbete tills jag åker hem första svängen i maj! Tänk, vad tiden går. Jag åkte dit första gången i slutet på september för att då jobba en vecka för Mattias som var i Danmark. Eller om det var Tjeckien... Hur som helst. Tänkte då att "stackars, stackars M som måste jobba här jämt (för så tråkigt var det faktiskt), vilken tur att jag bara ska vara här en vecka..."  Haha, blev lite mer än så. Närmare bestämt cirka 7 månader. Men nu tycker jag faktiskt att mitt jobb helt okej :)

Och det bästa med att jobba är att det blir tio tusen gånger skönare att ta helg. Imorgon kväll blir det dessutom FEST. Avskedskalas för Lena i huset i Gerlafingen. Tråkigt att Lena ska hem snart, men för festen imorgon är jag hur laddad som helst :D Skåål!

- Jag fick min fortkörningsbot igår. 140 chf. Det var ungefär 100 chf mer än vad jag hade hoppats på. Sjukt onödigt och drygt. Men vad ska man göra?  Bara att bita i det sura äpplet, betala och köra långsammare i framtiden. Fattar dock inte riktigt hur de räknar. Jag körde 60 km/h på 50-väg, fick alltså 140 franken. M körde 57 km/h på 50-väg - fick 40 chf. En annan körde 67 km/h på 50-väg och fick 120 chf. Hade jag bara otur eller?

Kändes som jag hade massa punkter att ta upp. Nu är jag tydligen för trött för att minnas!

Har förresten sökt till universitetet. 9 olika program hittills, och fler lär det bli. Både plus och minus där? Jag menar, bra att jag sökt, men hur ska jag någonsin kunna välja? Ser ljust på framtiden i alla fall :)

Nu blir det sova. Uppstigning och gym imorgon innan jobbet så man kan ägna hela kvällen åt nöjen sedan ;) Kanske kommer det upp en bild på hela out-fiten med nya frisyren någorlunda stylad. Jag börjar vänja mig vid längden (kortheten) och jag gillar det. Mina lagkamrater blev dock inte så förtjusta ikväll.. "Åh, neej, ditt fina hår", sa de bara när de märkte att de var borta. Aja. Godnatt var det!





Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Markus Wallgren

Mattias har väl några fortkörningsbotar att jämföra med så det borde gå att få ut ett slags facit för straffskalan. :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback