"Bartender-Joffa"

Fyra kvällar gjorda, tre återstår. Igår var det full rulle i baren, antagligen eftersom det idag är röd dag i Schweiz. Alla lediga - alla ut! Måste säga att det gått riktigt bra hittills. Har lärt mig drinkarna, folket är trevligt (får bra med dricks), arbetskamraterna är roliga osv osv.

Bara två minus. 1: The Bluesballs. Bandet som har spelat och ska spela alla kvällar, hela kvällen - hela veckan. Avis på Lena och Sophia som har RIKTIG och bra musik i sin "ungdomsbar". Minus nr 2: Cigarettröken. 90% röker. Minst. Vi har massvis med askkoppar utställda och dessa fick jag under gårdagen byta minst 6-7 gånger. Mina ögon svider och det sticks i näsan. Sedan känns det inte så kul att varje kväll göra sig fräsch, för att åka dit och sedan bli ofräsch. Blir mycket duschande!



Min lounge med the Bluesballs och det lite äldre folket stängde en timme tidigare igår än den bar som Lena och Sophia jobbar i. Fick mig därför några välförtjänta, smaskiga gratis-drinkar i deras bar i väntan på skjuts hem.

Idag har jag inte gjort mycket alls (efter att jag steg upp kl 13). Ska försöka ta mig ut på en löptur snart, men hittills har det känts som jag ska svimma varje gång jag ställt mig upp. Men löptur ska det bli och lite styrka på det. Sedan är det bara att ladda om batterierna igen!

Imorgon väntas sol. Mattias är ledig, så tror att vi ska göra en utflykt/picknick av något slag :)

Trevlig torsdag!


Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Pappa

Det är väl som med kockar att man måste provsmaka;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback