Hurra, hurra, hurra!

Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva ut i hundrade år!
Ja, i dag fyllde alltså min kära mor 49 år. Håll med mig om att hon inte ser en endaste dag äldre ut?! :) Tråkigt att jag inte fick vara där och dela den här dagen med henne och övriga familjen, men snart är det bara en månad kvar tills hon kommer hit och hälsar på mig. Ska bli kul!

Igår hade jag ju en fika-träff Bern som jag såg fram emot. Den blev jättetråkigt nog inställd :/ Någon blev sjuk och det var annat, så vi bestämde oss för att flytta det hela till en annan dag. Jag som hade hunnit bli fikasugen bestämde mig ägna eftermiddagen åt bakning istället. Gjorde denna morotskaka som blev helt gudomligt god. TIPS!

Sedan var det första slutspelsmatchen för M som stod på schemat. Och det blev inte helt oväntat seger för Wiler-Ersigen, även det såg osäkert ut ett tag. De låg under med 3-5 ett tag i andra perioden, men lyckades sedan spela upp sig ordentligt - gjorde 6 mål på raken, och vann till slut med 9-6 :)

I och med matchen igår så blev jag helt "dagavill". De brukar ju aldrig spela mitt i veckan såhär, så tog halva dagen idag för mig att inse att det inte var måndag. Fick som jag skrev jobba lite idag också! Kom helt som en överraskning. Verkar ju dra ut på tiden med nya jobbet på out-leten, så blev bara glad när de plötsligt ringde från mitt gamla jobb imorse och frågade om jag kunde komma. Ska få jobba imorgon också och även nästa vecka. :)

Börjar elva imorgon och eftersom jag slappade hela dagen igår (för att egentligen räkna matte idag) så blir det att stiga upp tidigt imorgon och plugga.. Men det är nog bara bra att jag tar mig upp imorgon så jag ställer tillbaka dygnet lite, ska ju faktiskt upp 05.15 på lördagmorgon. Sist det hände måste varit när vi skulle upp och med flyget hem innan jul :O

Så i säng nu. Fredag imorgon! :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lisa

Syns att det är mamma din =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback