Sicken härlig dag!

Underbara söndag! Himla skit att M skulle spela match bara, annars hade jag väldigt gärna suttit uppe på nån bergstopp och fått fräknar idag. Förmiddagen bestod av strålande sol och uppemot 10 plusgrader :) Vårkänslorna blir starkare för varje dag som går nu. Gräset kommer fram, ja, det blir som en annan luft. Svårt att förklara, men jag känner igen saker/känslor och får ständiga flashbacks från förra våren när jag var här och hälsade på. Härligt! Bäst av allt den här helgen var också att jag hade söndag redan igår, så fick som en extra ledig dag :)

Var trots OS-uppesittarkväll (liksom varje kväll nu) pigg och tog mig upp och till gymmet redan vid 10-tiden. Klockan 13 var vi bjudna till Lena i Gerlafingen på födelsedagsfika. Hon fyllde 30 år igår, det förtjänar ett stort GRATTIS!! Hon bjöd på massa ost och kex, frukt och kladdkaka. Smarrigt värre var det :) Vi varvade fika med prat och plötsligt var det dags att bege sig hemåt. M skulle iväg till samling. Jag borde ha räknat matte. Det gjorde jag inte.

Sedan var det match. Andra för i helgen. I gårdagens match vann de med 11-10 efter förlängning! HELT GALET SPÄNNANDE. Ikväll blev det också en jämn historia, och även den här gången var Wiler snäppet bättre och vann till slut med 7-5. Dessa två vinster innebär att säsongen är över för Grünenmatt. Mattias och Wiler vidare till semifinal, mot vilka återstår att se :)

06.00 imorgon bitti är vi ett gäng som ska samlas här och titta på hockey, Sverige-Finland såklart. Vi blir majoriteten svenskar, ett par schweizare och samt en finne. :P Så ska försöka få mig några timmars sömn nu, annars blir det en seg dag på jobbet sedan!

Kram&Godnatt

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback