PMS

Jag hatar det. Eller så har jag några dåliga dagar just nu och skyller bara på det. Nä det måste vara PMS. Känner att jag har lite oflyt, och blir lätt irriterad när saker stör. Som ikväll, efter träningen. Träningen slutade 21.45. Jag brukar sedan alltid duscha, men inte idag eftersom jag ville hinna hem till FINALEN av paradise hotel. Skyndar på med kläderna, springer mot utgången - för att sedan märka att ytterdörren ut från hallen är låst. Så där fick jag stå och vänta i nästan 15 min innan min tränare äntligen kunde komma och låsa upp. Några av mina lagkamrater som också fick stå där och vänta måste ha undrat vad "men vafaaaaaan.." betyder. :P

Hade förövrigt en väldigt ovärd träning. I teorin så var det löpteknik vi hade, men i praktiken så var det en gubbe som var där och pratade om olika övningar, visade dem för oss - och sa sedan "Also...guut!". Pratade om statistik, att 3/4 av alla skador faktiskt uppstår under träning och inte i närkontakt med andra spelare. Check. Vi skulle undvika att springa med hälarna i marken och se till att pendla med armarna framåt och bakåt - inte åt sidorna. Verkar logiskt?

Hem kom jag i alla fall till slut och fick se finalen! Vinnarna blev inte det par jag hoppats och trott på. Men vafan, vem bryr sig egentligen? Både lite skönt och väldigt tråkigt att det är över. Det här var en bra säsong :)

Oflyt har jag också med jobb här nere. Känner mer och mer att jag vill börja plugga till hösten så känner mer och mer en press OCH stress över att man kanske skulle ha behövt tjäna ihop lite pengar tills dess. Hörde om jobbet igår (där jag - som det ändå låter, ska få jobba feb-mar) men inget nytt. Ingen aning när jag får börja, eller hur mycket jag sedan får jobba. Usch, jag gillar inte det här. Jag gillar inte att känna mig så oaktiv!

Så för att kompensera mitt dåliga samvete över det så försöker jag vara så duktig som möjligt på dagarna med att hålla fint här hemma, se till att Mattias får mat i magen, träna och plugga matte. Vet förresten inte varför jag läser matten? Det enda jag behöver den till är om jag vill söka till Civilekonom och det känns faktiskt inte så lockande. Men som sagt, det får mig i alla fall att känna att jag gör lite nytta. 

Nu blir det snart lite Twilight-läsning och sedan sömn. Satt dock och tittade efter lite bilder på datorn och hittade igen mappen med bilderna från vår turkiet-resa inna studenten. Tro jag måste lägga upp några! :)






Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback